Ahad, Mei 24, 2015

Macam mana la puak - puak PKR tu tak nak ikut...
Sekali diorang kutip, boleh bayar duit Alphard bulan - bulan!!!
Huh!!! Nampak sangat yang puak - puak PKR ni dah mula ketandusan dana untuk menyara kehidupan mereka. Maka sebab itulah diorang mula tiru jejak langkah PAS dengan mewujudkan Tabung Milo.

Jika selama hari ini, pelbagai pihak menimbulkan persoalan mengenai penyelewengan dikalangan puak - puak PAS tu apabila mereka didakwa menyalah-gunakan duit sedekah yang diberikan.

Malah dakwaan terhadap penyelewengan yang dilakukan oleh kepimpinan PAS tu bukan sahaja melibatkan duit yang sedikit. Tetapi ianya turut melibatkan PULUH RIBU duit dana rakyat yang dikumpul.

Dari Tabung Memali, Tabung Kohilal, Tabung Lahad Datu sehingga ke Tabung Lebuh Raya Rakyat, takde satu pun hasil kutipan itu diumumkan kepada rakyat dan dimaklumkan ke mana perginya duit tu semua.

Kali ini, PKR pulak dilihat cuba nak mengambil kesempatan diatas penyelewengan yang dilakukan oleh puak - puak PAS tu sebelum ini. Mungkin hanya dengan cara tu sahaja diorang mampu nak kaut keuntungan.

Lagi pun, duit yang diorang kumpul selama hari ini tak pernah diaudit oleh orang luar. Bahkan duit yang diorang kutip tu semuanya 'Hilang' begitu sahaja tanpa ada sebarang penjelasan yang diberikan.

Jadi, kenapa pulak kali ini rakyat perlu diperbodohkan dengan dakyah pembohongan yang dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu sedangkan sebelum ini pun mereka masih GAGAL nak jelaskan soal penyelewengan yang telah berlaku?

Kalau diorang yakin berlakunya penyelewengan melalui Tabung Haji, KWSP, KWAP dan sebagainya, kenapa diorang tak desak ahli - ahli diorang menghentikan sebarang urusan dengan mereka yang terlibat?

Kenapa tidak PKR desak ahli - ahli mereka keluarkan semua duit dalam simpanan dalam Tabung Haji dan suruh ahli - ahli tu serahkan duit simpanan tu kepada diorang bagi membiayai Kempen Tutup 1MDB demi untuk kepentingan Politik mereka sendiri!!! Kan lagi senang!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping