Isnin, Mei 18, 2015

Kalau puak - puak PAS tu bercerita memburukkan pihak Kerajaan Pusat, habis semua benda sanggup diorang bogelkan. Sampai tahap takde seurat benang pun yang boleh ditinggalkan.

Itu tahap kebencian sesetengah puak - puak PAS tu terhadap pentadbiran Kerajaan yang dipimpin dan diketuai oleh orang Melayu tu. Tapi kalau Rejim yang diperintah oleh DAPigs, diorang diamkan pulak.

Jika sebelum ini, pimpinan PAS seperti Si Mahfuz Bean dan seangkatan dengannya mengutuk serta mengkritik pihak Kerajaan kerana mengenaikan cukai yang KONONnya membebankan rakyat.

Tapi, bila pihak Rejim DAPigs Pulau Pinang naikkan tarif air, cukai pintu, cukai tanah dan turut mengenakan cukai - cukai lain yang tak masuk akal, kenapa pulak puak - puak PAS tu diam?

Kenapa orang macam Si Mahfuz Bean tu tak nak buat kecaman secara terbuka terhadap kezaliman serta penindasan yang dilakukan oleh Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Lim Guan Eng tu?

Cuba korang sendiri fikir guna kepala otak korang sendiri. Negara atau Negeri mana dalam dunia ni yang melaksanakan Cukai Meja terhadap rakyatnya yang berniaga dan apa faedahnya kepada rakyat secara keseluruhan?

Rejim DAPigs Pulau Pinang ambik cukai tu untuk apa? Apa tujuan diorang dan ke mana duit cukai tu akan digunakan? Hak itu, kenapa pulak puak - puak PAS tu tak nak bangkitkan?

Itu pun kita tak cerita lagi pasal kenaikkan cukai pintu dan cukai tanah yang dikuat-kuasakan terhadap rakyat berpendapatan rendah. Kenaikkan pulak mencecah hampir 10 kali ganda!!!

Itu sahaja sudah cukup untuk menunjukkan yang puak - puak PAS tu sendiri Kecut Buah Kerandut mereka bila berhadapan dengan Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Lim Guan Eng tu. Habis semua benda naik di Pulau Pinang, tapi 'Anu' Pak Lebai PAS semua kecut belaka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping