Rabu, Jun 24, 2015

Demikian yang dinyatakan oleh Ibrahim Ali dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam. Ternyata, kenyataan tersebut dibuat sebagai satu sindiran kepada UMNO yang dianggap lemah.

Katanya, walaupun 65 peratus dari Ahli pertubuhan yang diketuinya itu merupakan Ahli UMNO, namum kebanyakkan dari mereka mengundi Pakatan Haramjadah tu dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.
Keseluruhan mereka tidak berpuas hati dengan UMNO. Kalau ahli UMNO dalam Perkasa mengundi UMNO, kenapa banyak kawasan yang UMNO kalah,” kata bekas Ahli Parlimen Pasir Mas itu.
Hakikatnya, kenyataan Ibrahim Ali tu tidak merujuk kepada keadaan sebenar dimana dalam Pilihan Raya Umum yang lepas, UMNO bertambah jumlah bilangan kerusi berbanding Pilihan Raya Umum 2008.

Tapi bagi sesetengah pihak, kenyataan Ibrahim Ali tu dilihat sebagai 'Membuka Pekung didada sendiri' kerana sebelum ini pertubuhan NGO yang diketuainya itu mendakwa mereka menyokong Kerajaan.

Maka sudah pasti keadaan itu merujuk kepada kegagalan Ibrahim Ali sendiri selaku ketua untuk meyakinkan ahli agar mereka mengundi Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.

Tinggal lagi, tak pelik la kalau Ibrahim Ali tu nak buat dakwaan sedemikian. Mungkin sebab tu dia pun GAGAL nak mempertahankan kawasan dia sendiri!!! Mungkin sebab orang UMNO tak mengundi membuatkan dia kalah kepada Si Nik Abduh tu sebelum ini!!!
PASIR MAS, May 6 — Even with the might of Barisan Nasional (BN) behind him, Datuk Ibrahim Ali failed to defend his Pasir Mas seat against PAS newcomer Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

Pitted against heavyweight Ibrahim, the son of PAS’s spiritual adviser Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat snagged 33,431 votes drawing an 8,047-vote margin between himself and the Independent incumbent who took 25,384 votes in the Kelantan federal seat.

Nik Abduh had hoped that Pasir Mas voters will still remember the Perkasa chief’s shifting allegiance in the last polls and let their anger decide their votes this time.

In the last election, Ibrahim ran for Pasir Mas on a PAS ticket but became a BN-friendly MP after a falling out with the Islamist party.
Categories:

1 ulasan:

  1. Macam x yakin dengan diri sendiri je Pak Brahim ni, atau dah mula beralih arah macam lalang ditiup angin.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping