Sabtu, Jun 27, 2015

Huh! Tengok badan la!!! Kalau dicampak dalam laut sekali pun Si Mat Syabun tu takkan tenggelam sebab badan dia yang begitu unik membuatkan keadaan tu sukar untuk berlaku.

Lagi pun Si Mat Syabun ni serupa macam Mamat Poyo yang sorang lagi tu. Mamat tu mengaku yang dia tu ibarat macam 'Sabut Timbul Yang Hanyut'. Kiranya Si Mat Syabun ni sama la.

Nak pulak bila Si Mamat Poyo dengan Si Mat Syabun tu mempunyai karakter yang lebih kurang sama je diantara satu dengan yang lain. Masing - masing suka perasan macam diorang bagus sangat!

Selain tu, diorang berdua ni jugak suka mengambil kesempatan diatas orang lain. Bila orang tu dah tak mampu nak memberikan manfaat kepada diorang, diorang akan tinggalkan begitu sahaja.

Tapi sebelum itu, diorang akan kutuk orang tu sampai tak ingat dunia. Keluar dalam sidang media mahu pun diatas pentas ceramah, ratib kat mulut kerjanya dok mengutuk orang itu ini.

Walhal sebelum ni, diorang jugak yang beria - ia sangat menyokong orang tu. Dan itulah jenis manusia yang bukan sahaja HIPOKRIT dalam perjuangan. Malah jenis manusia yang takde pendirian.

Berbalik kepada cerita Si Mat Syabun tu. Kita sikit pun tak heran kalau hari ini dia berani berlagak tak tentu arah dan boleh menempelak kenyataan yang dibuat oleh Si Hadi Awang tu sebelum ini.

Kalau dulu, dia terpaksa bermuka - muka dengan Si Hadi Awang tu sebab dia ada jawatan. Sekarang bila dah tak de jawatan, jangan harap la Si Mat Syabun tu nak jilat Si Hadi Awang tu lagi.

Kalau dulu, Si Mat Syabun tu terpaksa bermain wayang untuk kekalkan kuasa dengan menunjukkan seolah - olah dia tunduk dan patuh kepada kepimpinan PAS tanpa berbelah bahagi.

Tapi sekarang, dia tak perlu nak berlakon lagi. Sekarang Si Mat Syabun tu boleh menunjukkan wajah dia yang sebenar. Sekarang dia boleh buktikan yang dia benar - benar BARUA DAPigs!

Dan disebabkan Si Mat Syabun tu rasa yang dia dapat sokongan dari kalangan puak - puak DAPigs la yang membuatkan dia boleh berlagak sombong dan angkuh. Selagi ada DAPigs tu, maka selagi itulah Si Mat Syabun tu tak akan tenggelam!!! Gemuk dia makan duit DAPig!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. tidak akan ada parti baru hehe..pasma ke g18 ke..semua tu auta demi mengiakan 'dap parti paling praktikal memperjuangkan islam'
    pkr + dap sangat ampuhh dan dap kian aggresif menahan lukah.mat sabu ? bakal calon dap!

    BalasPadam
  2. Sabut ke sabun ke udah Abis dipakai dap dan ketum. Jap lagi kena pinggirlah tu. Macam tak biasa dengan dap dan pkr

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping