Ahad, Jun 28, 2015

'Perhimpunan Perjuangan Bermula Di Sini' bagi memberi penjelasan mengenai penubuhan parti baharu oleh pemimpin PAS yang tersingkir pada muktamar lalu hambar, walaupun hanya tinggal sebulan sebelum parti itu dilancarkan. 

Perhimpunan itu yang menampilkan beberapa orang pemimpin G18 yang KALAH dan ADUN DAP Mentakab, Tengku Zulpuri Shah Raja Puri itu hanya mampu menarik perhatian kira-kira 200 orang. 

Malah terdapat juga sebilangan pengunjung yang meninggalkan perhimpunan itu semasa ceramah yang secara amnya 'menzahirkan' kekecewaan kepada barisan kepimpinan baharu PAS, khususnya terhadap presidennya. 

Ahmad Awang berkata dia tak nampak bagaimana 'kerosakan' dalam PAS sekarang boleh dibaiki kerana 'hasil' muktamar kali ke-61 lalu melahirkan pucuk pimpinan yang sukar untuk berubah. 
"Mereka ini duduk sesama mereka dan menamakan diri sebagai ustaz. Saya rasa semua tahu bahawa Pusat (Pas) adalah di Kuala Lumpur, tapi sekarang adalah di Rusila. Apa sahaja semuanya di Rusila," katanya secara sinis.
Tengku Zulpuri yang juga Adun Mentakab daripada parti DAP pula mendakwa PAS adalah punca kepada krisis dalam Pakatan Rakyat, yang boleh menyebabkan mereka 'berundur 20 tahun ke belakang'.

Disebabkan itu, beliau yakin parti baharu yang akan menyertai Pakatan Rakyat 2.0 itu kelak akan mendapat sokongan jitu kerana penyokong mereka mengharapkan sebuah parti yang bersikap inklusif dan bukan bersikap eksklusif seperti diamalkan PAS. 

Pendapat itu dipersetujui Khairudin yang mengatakan bahawa sikap eksklusif itu akan menjadi punca kepada kejatuhan PAS, selain perbuatan memberi gelaran tidak baik kepada ahli yang berani menegur. 
"Perbuatan menghina ahli sendiri...menunjukkan contoh yang tidak baik kepada orang bukan Islam... Adakah ini sebuah parti yang dikatakan Islam?," soalnya.
Mohammed Nizar pula berkata, tindakan PAS akan merugikan masa depan parti kerana parti itu tidak mungkin dapat memenangi pilihan raya umum lalu tanpa sokongan masyarakat Cina, dan kaum itu menurutnya telah kehilangan kepercayaan kepada PAS.

Malah dia juga turut meminta maaf kepada masyarakat Cina kerana 'selepas muktamar PAS, harapan untuk menumpaskan Barisan Nasional (BN) terus hancur dan mengguris hati mereka untuk terus menyokong PAS'. 
Categories: ,

7 ulasan:

  1. Aji aaade serban tantawe awak ingat Bruscee lee takda chi ka, lepas puasa apamacam ada berani ka.

    BalasPadam
  2. Aku tengok diorang ni yang lebih menghina pemimpin PAS.

    Nak tanya barua dapigs, si nizar tu, kalau dia beriya2 nak menjaga hati masyarakat cina, dan tuan dia dapigs pun menjaga hati masyarakat cina, SIAPA YANG MENJAGA MASYARAKAT MELAYU ISLAM?????

    Kalau dapigs yang menghina Islam, isu azan, isu kalimah Allah, isu murtad, etc etc pun si nizar kimak boleh sanjung, jangan guna nama Islam dalam parti baru.
    Panggil je parti baru ni dengan nama yang sewajarnya....PARTI ANJING DAPIGS...PAD

    BalasPadam
  3. Minta maaf kerana tidak dapat tolong Cina tumbangkan kerajaan Melayu Islam. What was this Nizar lambai thinking? Dah sah pakatan ditubuhkan untuk menyenangkan hati Cina.

    BalasPadam
  4. Sokong parti dapigs banyak masyuk ma.........

    BalasPadam
  5. Dalam pas kita tak mau ustaz tempoyak,tempe sudah basi buang saja la, lim ked siang suka sop tempoyak,kasi video kame mahu lihat lks hirup sop tempoyak cili api.

    BalasPadam
  6. Inilah natijahnya. Nik Ajis sering berdoa untuk umno hancus. Sekarang doa itu telah terbalik. Subhanallah

    BalasPadam
  7. Aku cadang geng G18 lebih baik semua masuk DAP. Lepas tu kita tengok ada org Cina nak sokong mereka. Lebih baik bawa semua penyokong Melayu masuk DAP. Lepas tu cabar LKS & LGE dlm CEC. Bila dah jadi Chairman & SU. Baru kerajaan PP dpt kpd org Melayu. Apa mcm ok dak mcm tu? Mari ramai2 org Melayu masuk DAP & take-over parti DAP.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping