Selasa, Jun 30, 2015

"PAS hadapi gelombang penghijrahan keluar selepas Aidilfitri". Demikian yang disiarkan dalam sebuah blog yang dilihat Pro G18 berhubung isu kemelut dalaman parti itu semalam.

Nampak gayanya, beria - ia benar diorang ni nak menghancurkan masa depan perjuangan PAS tu secara terbuka sehingga sanggup mengeluarkan artikel berbaur ugutan terhadap parti tu sendiri.

Antara lain, blog tersebut menyatakan bahawa 'gelombang' yang dimaksudkan itu akan bermula dan ianya turut melibatkan beberapa orang 'Dermawan - Dermawan' yang berpusat di Kuala Lumpur.
"Di Kedah, dikhabarkan ketidak puasan hati ahli PAS akan menyaksikan gelombang keluar parti beramai-ramai. Lebih buruk lagi, di peringkat pusat beberapa dermawan yang selama ini memberi sumbangan kepada PAS juga didakwa telah menarik diri," dakwa blog tersebut.
Bahkan mereka juga turut membuat anggapan 'gelombang' yang bakal melanda parti PAS itu akan menjadi lebih hebat berbanding 'Penghijrahan' ahli UMNO kepada PKR pada tahun 1999.

Tidak cukup setakat itu sahaja. Artikel yang disiarkan didalam blog itu juga turut menempelak kenyataan beberapa orang pemimpin PAS berhubung kewujudan 'Parti Serpihan' baru kelak.

Katanya, kenyataan yang dikeluarkan terhadap 'Parti Serpihan' itu nanti seolah - olah membuktikan bahawa pemimpin - pemimpin PAS tu terdiri dari kalangan orang yang 'Lupa Diri'.
"Bagaimanapun, puak pro ulama terlupa menjadikan PKR sebagai perbandingan. Parti yang ditubuhkan oleh isteri Anwar Ibrahim ini daripada hanya menang beberapa kerusi parlimen dalam pilihan raya umum (PRU) 1999 bertukar menjadi parti pembangkang paling banyak mendapat kerusi dalam PRU 2008."
Nah! Ternyata, artikel yang disiarkan itu merujuk kepada beberapa kenyataan yang dikeluarkan oleh barisan kepimpinan PAS yang baru dipilih dalam Muktamar parti baru - baru ini.

Ianya juga boleh dianggap sebagai respon terhadap kenyataan yang dibuat oleh Ketua Dewan Ulama berhubung isu kerjasama Politik diantara PAS dan DAPigs yang bakal diputuskan selepas Aidilfitri nanti.

Nampak gayanya, wayang puak - puak Pakatan Haramjadah ni masih belum selesai lagi. Yang pasti, diorang ni bukannya sibuk nak memperjuangkan kebajikan rakyat. Sebaliknya diorang sibuk beramuk sesama sendiri! Patut la Pencacai - Pencacai diorang ni suka sangat meroyan ditengah jalan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. think double &triple before that move....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping