Ahad, Julai 05, 2015

Nah! Sekarang Macai Pakatan Haramjadah tu nak kata apa lagi? Apa lagi alasan diorang untuk menyokong fitnah yang dibuat oleh Asian Wall Street Journal terhadap YAB Perdana Menteri?

Seorang ahli PAC Parlimen dari PKR mendapati kisah mengenai wang 1MDB yang disiarkan dalam Wall Street Journal (WSJ) dan Sarawak Report sebagai sesuatu yang sukar untuk dipercayai.

Datuk Kamarul Baharin Abbas, Ahli Parlimen PKR Teluk Kemang berkata tiada syarikat yang secara rahsia akan memindahkan wang sebanyak US$700 juta (RM2.6 bilion) ke akaun seorang individu.
“Jumlah wang yang besar seperti itu yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi tidak mungkin tidak dapat dikesan. Bank Negara akan menyedari transaksi tersebut. 
“PAC tidak menerima sebarang laporan mengenai wang 1MDB yang melibatkan jumlah wang besar seperti itu. Siasatan kita pun belum mencapai tahap itu," kata beliau sambil menambah WSJ dan laman Sarawak Report mesti menunjukkan bukti bagi menyokong dakwaan mereka.
Kamarul Baharin, yang merupakan salah seorang daripada 13 ahli PAC yang menjalankan siasatan terhadap kontroversi 1MDB berkata panel itu tidak akan bergantung kepada laporan media dan dakwaan yang tidak disahkan di Internet sebaliknya berdasarkan fakta dan angka.

Seorang lagi anggota PAC Liang Teck Meng dari Gerakan memberi jaminan bahawa mereka akan menjalankan siasatan tanpa rasa takut atau pilih kasih terhadap 1MDB. Bagaimanapun, siasatan akan hanya dapat dilakukan setelah mendapat laporan Ketua Audit Negara Khamis depan.
“Kita tidak boleh hanya mendasarkan siasatan berdasarkan laporan audit KPMG dan Deloitte. Laporan Ketua Audit Negara akan menjadi dokumen rasmi yang kita akan rujuk. Tetapi orang ramai boleh yakin bahawa kami akan menjalankan penyiasatan terperinci.
“Saya menasihatkan orang ramai supaya tidak hanya membuat kesimpulan terhadap maklumat yang tidak disahkan yang sedang berlegar di media sosial,” kata Ahli Parlimen Simpang Renggam itu.
Hah! Kalau dah anak buah kepada Si Ketua Penipu tu sendiri pun tak percaya pada pendedahan yang dibuat oleh AWSJ, yang Macai Pakatan Haramjadah tu masih lagi nak menyalak macam Anjing Gila menda kejadahnya!!! Kalau setakat tau nak tabur fitnah je, baik tak payah!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. Adoi tak kan kot dengan mamat ni sekor komen macamtu lapuran WSJ dah hilang kredibilitinya - jangan buat malulah lah woi blogger penjilat Najib !

    BalasPadam
  2. launch attacking after this,best defending is always launch a lot of attacking................like in war.......

    BalasPadam
  3. CLAIRE BROWN-Si BETINA omputih-KEPARAT S.Repot (patutnya diHARAMkan selamanya masuk M'sia kita ni) ini disyaki DALANG belakang kumpulan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu, yg. KELENTONG psl. IMDB ni, terutamanya puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, bersama puak PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM - iaitu si KULI-Barat/NATO-ISrael/Zionis yg. memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara!

    Dan BETINA ni juga sebenaqnya adalah adik ipar kpd. bekas PM UK yg. amat pro-ISrael/Zionis, Gordon Brown yg. terlibat bersama Blair utk. melancarkan perang Iraq yg. telah menyebabkan BERJUTA Bumiputera Arab Islam Iraq diBUNUH/diROMPAK/diPERKOSA dgn. amat KEJAM dlm. GENOSID oleh tentera PENGGANAS US/UK – lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

    ……MOSSAD CONTROLS BRITAIN

    The evidence indicates that Israeli intelligence has near complete control of the leading political parties in Britain and the United States. While the Zionist political controllers in London and Washington are well known to the owners of the mass media, discussion of the subject of Zionist or Israeli control of the parties is censored in the media outlets they control. This censorship illustrates how Zionist control of the media serves to deceive the people and cause extreme harm to the nations.

    Specific examples of the current pro-Israel bias in the mass media would include the media's unquestioning support of the 9-11 cover-up, the costly and disastrous wars in Iraq and Afghanistan, and the trillion dollar "bail-out." The complete lack of transparency in U.S. elections and discussion of the secretive private companies that run our elections are also censored subjects.

    The utterly fraudulent Zionist construct called the "War on Terror" and the illegal wars in Iraq and Afghanistan have all been designed and forced onto the American and British nations by Zionists who control the political systems of London, New York, and Washington.

    In Britain, the two political leaders who have promoted and supported the Zionist agenda and wars of aggression are Tony Blair and Gordon Brown. Their Zionist paymasters and handlers are not hard to discern, although they are never discussed in the media in such terms…… COPYPASTE NOVANDRI BLOGSPOT [Nek Tempoyak=MALAYS ULTIMATE SUPER POWER RACE SOLDIER IN PLANET "EARTH "]

    BalasPadam
  4. Takkan WSJ bodoh sangat nak buat tuduhan begitu. Takkan WSJ tak tahu bahawa tanggapan pertama oleh masyarakat umum terhadap transaksi tersebut ialah tidak masuk akal. Tiada akal sangatkah WSJ untuk membuat tuduhan yang tak masuk akal?

    BalasPadam
  5. after let another one of them safe after this.....

    BalasPadam
  6. rise up and shake off your(malays) slumber!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  7. KITA PERLU LEBIH JAHAT DAN KEJAM SEPERTI MALAYSIAN INSIDER DAN MALAYSIAKINI

    Sudah-sudahlah bagi muka kepada portal iblis teratas ni, wartawannya tiada etiqa, malah hati mereka sudah hitam dihanyut dengan adu domba dan fitnah akhir zaman, kemenangan mereka memutar belitkan cerita kerana kita lemah, beri muka.

    Sudahlah, ajar sikit portal-portal iblis ni, mereka keterlaluan.

    KENYATAAN MEDIA PEJABAT PERDANA MENTERI

    "1. Pejabat Perdana Menteri menafikan laporan portal The Malaysian Insider yang bertajuk "Peningkatan kutipan zakat antara faktor Malaysia diiktiraf Fitch, kata Najib". Laporan tersebut adalah tidak tepat.

    2. Di Majlis Penyampaian Sumbangan Aidilfitri anjuran MAIWP pada hari ini, YAB Perdana Menteri telah berkata bahawa antara faktor peningkatan kutipan zakat termasuklah pengenalan dasar kerajaan yang betul dan pengurusan ekonomi yang baik dengan dibantu oleh sistem pembayaran zakat tersusun.

    3. YAB Perdana Menteri juga berkata bahawa badan penarafan antarabangsa Fitch semalam telah menaiktaraf unjuran Malaysia daripada 'Negatif' kepada 'Stabil' kerana pengurusan dan kedudukan ekonomi serta kewangan negara.

    4. YAB Perdana Menteri tidak pernah berkata bahawa peningkatan kutipan zakat adalah antara faktor Malaysia diiktiraf oleh agensi penarafan Fitch.

    5. Pejabat Perdana Menteri kesal dengan The Malaysian Insider yang cenderung memutarbelit kenyataan YAB Perdana Menteri dan kerajaan sehingga menimbulkan salah faham dan keresahan dalam masyarakat."

    FACEBOOK PMO

    https://www.facebook.com/PMOMalaysia/posts/1133104936705484:0 1133104936705484:0
    1133104936705484:0
    TWITTER PMO

    https://twitter.com/pmomalaysia/status/616625133852078080 616625133852078080 616625133852078080 FITNAH TERBARU, DUIT RATUSAN JUTA KONONNYA SUDAH MASUK DALAM ACC PERSONAL NAJIB!!

    Kayalah, syoklah jaja fitnah, hehe, kalau PM seorang cerdik, kalau dia nak songlap duit pun, guna nama dia sendiri buat pe.

    Maksudnya tuduhan ini sangat meragukan, serius beratus juta kau nak kaut, lepas itu, guna nama sendiri, kantoilah ngok. Hahaha.

    Ejaan nama bapa Najib pun salah. Abd Razak.

    Tokey yang lari dari cukai pun guna proksi, apa punya Perdana Menteri kalau tahu senang kantoi guna acc peribadi, lu ada otak lu fikir.. Jahat portal iblis ni.

    #LawanPortalDajjal #AyuhKawanKawan copy paste headbomb.blogspot

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping