Isnin, Julai 27, 2015

Aik? La!!! Kita ingatkan Cikgu Mala ni salah seorang pendokong perjuangan Progresif yang menjadi dasar kepada Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu. Rupanya, dia pun tak tersenarai.

Ingatkan pendirian Cikgu Mala ni sama macam Si Ostazah Ecah tu yang menganggap dasar perjuangan kepimpinan PAS hari ini sudah jauh menyimpang dari asas kepentingan parti tersebut.

Maklum le. Selama ini pun, PAS jugak yang mendokong dasar perjuangan untuk memenuhi serta menuruti kehendak hawa nafsu puak - puak DAPigs tu. Jadi, kita ingatkan Si Cikgu Mala ni pun lebih kurang sama je.

Cikgu Mala yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa Muslimut PAS kata, ahli disaran tidak bersikap gopoh sehingga hilang keyakinan terhadap wadah parti PAS yang telah diperjuangkan selama 60 tahun.

Menurutnya, lebih mengecewakan apabila terdapat segelintir pimpinan tertinggi parti sesi 2013-2015 bertindak menggerakkan usaha ke arah penubuhan Gerakan Harapan Baru,  meskipun masih bergelar ahli Pas dan berjawatan di pelbagai peringkat.
“Ada sebahagian daripada mereka idola saya dalam perjuangan, tetapi keputusan berpindah ke wadah parti baharu dan meninggalkan Pas tidak akan saya turuti. 
“Walaupun begitu, keputusan mereka saya hormati kerana itu hak masing-masing walaupun jauh di sudut hati, saya cukup kecewa.
“Bagi ahli Pas di Johor khususnya, saya ingin beri ingatan supaya tidak menjadi ‘gunting dalam lipatan’ dengan menarik ahli keluar parti dengan menggunakan jawatan yang diamanahkan dan dalam pada masa sama masih kekal sebagai ahli Pas,” katanya.
Cikgu Mala tu kata, sikap segelintir pemimpin tertinggi negeri dalam parti yang menggunakan aplikasi WhatsApp AJK Pas menyebarkan maklumat tentang kewujudkan parti baharu juga sangat dikesalkan.

Menurutnya, ia bukan sahaja mempengaruhi pemikiran dan pendirian Yang Di Pertua dan Ketua Muslimat Kawasan berpindah ke parti baharu, tetapi mengelirukan sehingga menjejaskan matlamat laman sosial itu.

Hakikatnya, Si Cikgu Mala ni kena terima hakikat bahawa mereka yang menyokong Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu lebih mengutamakan soal kedudukan Politik diorang je.

Realitinya, diorang setakat nak menjaga agenda kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri tanpa mempedulikan kehendak orang lain. Jadi, tak payah la Si Cikgu Mala ni nak pelik sangat bila diorang sanggup menjadi Pengkhianat kepada parti!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping