Sabtu, Ogos 01, 2015

Jika sebelum ini, Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu sibuk sangat nak memancing Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menyertai kumpulan mereka yang kecewa dalam pemilihan PAS.

Namun, pancing Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu tak menjadi apabila Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menyatakan kesetiaannya kepada UMNO tetap utuh dan sama sekali tidak akan meninggalkan parti keramat itu untuk menyertai parti lain. 

Sehubungan itu, Timbalan Presiden UMNO memberi ingatan kepada parti lain terutama pembangkang, agar tidak mengambil kesempatan untuk memujuknya menyertai parti mereka kerana kesetiaannya kepada Umno sama sekali tidak berbelah bahagi. 
"Tak payah datanglah untuk memujuk saya (menyertai mana-mana parti) kerana itu semua tak layan.
"Saya 'totok (jati) setotok totoknya' (dalam perjuangan Umno) orang Melayu yang berjiwa Umno dan saya sama sekali tidak akan pecah amanah dalam perjuangan (Umno)," katanya ketika berucap selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Jamek Panchor di sini, hari ini.
Sebelum itu Muhyiddin turut menyertai hampir 1,000 orang jemaah menunaikan solat hajat dan tahlil di masjid itu.

Ucapan lebih 40 minit itu adalah yang pertama oleh Muhyiddin selepas beliau digugurkan daripada senarai Kabinet terbaharu yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Selasa lepas, dan digantikan oleh Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Kepulangan Muhyiddin ke Parlimen Pagoh yang juga pertama kali selepas rombakan Kabinet itu sangat dinanti-nantikan oleh penyokong dan pengundi beliau yang ingin mengetahui hala tuju perjuangannya selepas ini.

Anggota Parlimen Pagoh itu berkata beliau masih mempunyai tugas besar untuk perjuangan bangsa, agama dan negara kerana masih mempunyai jawatan sebagai timbalan presiden Umno.
"Saya masih ada tugas. Saya masih Timbalan Presiden UMNO dan Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN). Ini amanah saya untuk bantu Presiden UMNO. Apa yang dilakukan untuk memajukan negara dan mahu rakyat terus menyokong parti demi agama dan negara," katanya.
Jadi, buat Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu tak payah la nak bermimpi untuk memancing simpati dari Tan Sri Muhyiddin Yassin. Sebaliknya diorang perlu sedar, jangan ingat semua orang ni mudah sangat kecewa dalam perjuangan macam diorang!!!
Categories: ,

9 ulasan:

  1. Kita offer liana sofya pon tanak, alamak i, sombong betul

    BalasPadam
  2. Berlapang dada itu tanda org beriman.

    BalasPadam
  3. ori ke tak ori,,kalau bagi kat kau..engkau pulun semacammm...tanya ori tak ori..kau pernah tya ke bini kau tu..ori ke tak ori?

    BalasPadam
  4. klu x aku siapa lagi? merubah kegilaan yang pasti akan mengolah kerusakan.mega punah! sokongan padu,dialualukan he he.

    buat sekian masa dap&geng hanya melihat mengguna sebelah mata keikhlasan bn kepada rakyat.tapi menutup habis pada penting kelangsungan yang bumi inilah bumi tempat berpijak langitnya dijunjung..bukan cina semata tung tong tung.
    itu lah perkabaranya.

    BalasPadam
  5. Tahniah Tan Sri kerana tidak termakan olih pujukan katak-katak politik yang mencari makan secara melompat kesana kesini. Setidak-tidaknya tindakan Tan Sri telah berjaya untuk menguatkan kedudukan dan keyakinan orang-orang Melayu untuk tetap bersatu dan menolak usaha ahli politik orang bukan Islam yang mahukan supaya orang Melayu berpecah belah supaya mudah mereka mengambil alih tampuk kekuasaan dari tangan orang Melayu.

    Mereka juga tahu bahawa selagi ajaran Islam masih diutamakan olih orang-orang Melayu selagi itu mereka susah untuk berkuasa. Tidak mustahil sekiranya orang Melayu telah berjaya dipecah belahkan olih lembu-lembu suruhan mereka yang terdiri dari orang Melayu juga maka tidak lah susah untuk mereka melemahkan musuh utama mereka yaitu ajaran Islam itu sendiri dan Kesultanan Melayu sebagai penaungnya.

    Tidaklah susah untuk mengenali lembu-lembu DAP Melayu itu, mereka adalah orang-orang yang telah dan masih menyokong usaha-usaha pihak gereja Keristian Evangelist untuk mensyirikkan kalimah ALLAH didalam Bible modified Bahasa Melayu dgn sokongan DAP. Allah Hu Akbar, Allah Hu Akbar. Allah Hu Akbar.

    BalasPadam
  6. Syabas TSMY..jiwa sebegini lah yg patut ada dalam diri setiap melayu..bukan jiwa geng geng GHB..Hidup Melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memperkasakan umno sebagai tunggak bn dan menjadi kerajaan.bukan sekadar jadi totok umno isk isk.chedet jiwa umno..tapi tah apa2.fikiranya cadera? mungkin berlaku dihujung hayat yg nak dijadikan sejarah sebagai seorang umno tulen.eh..
      mahyudin tak gitu kot he he.angguk k.

      Padam
  7. TSMY adalah contoh terbaik walaupun tidak lagi memegang jawatan dalam kerajaan tapi masih setia berjuang untuk UMNO.Ada segelintir pemimpin yang bila di lucutkan jawatan mula menghasut rakyaat dengan berbagai fintah renung renung kan lah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping