Jumaat, Julai 03, 2015

Selepas Zulhazmi Sharif, seorang lagi penyokong bekas Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, Dato’ Tarmizi Mohd Jam pula mengaku dipelawa masuk DAP.

Tarmizi mengaku beliau dijemput oleh ahli Parlimen DAP Segambut, Lim Lip Eng untuk menyertai parti itu. Sebelum ini, Lip Eng disebut-sebut sebagai Ahli Parlimen DAP yang akan menerima borang penyertaan masuk DAP oleh Zulhazmi.

Tarmizi memberitahu beberapa hari lepas, beliau menerima SMS dari Lip Eng yang berbunyi seperti berikut; “Selamat berpuasa Dato. Nama saya Lim Lip Eng, ahli parlimen Segambut, menjemput Dato dan kawan-kawan PAS Cawangan Batu masuk DAP. Terima kasih.”
Namun, pelawaan Ahli Parlimen DAP itu ditolak oleh Tarmizi dengan alasan beliau mempunyai komitmen lain.
“Tentulah mereka (DAP) sangat cakna dengan apa yang sedang bergolak di dalam PAS sekarang. Namun saya dan rakan-rakan ucapkan berbanyak terima kasih atas undangan itu, kerana kami pun sudah ready dengan komitmen lain yang lebih fokus,”katanya.
Pada 15 Mac lalu, Tarmizi selaku Naib Yang Dipertua PAS Kawasan Batu bersama beberapa individu lain telah meletakkan jawatan yang dipegang dalam parti kerana kecewa dengan kepimpinan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Komen SH: Rasanya, ada baik jugak kalau diorang terima je tawaran yang dibuat oleh Ahli Parlimen DAPigs tu. Itu lebih baik dari diorang jadi golongan MUNAFIK!

Dan lebih elok kalau diorang boleh ajak Si Mat Syabun tu ikut sekali. Alang - alang Si Mat Syabun tu dah jadi Barua DAPigs, lebih baik dia berambus masuk parti tu terus!!! Kot kalau dia ada dalam PAS pun tak beri faedah. Kalau takde pun Lagi Baik!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Mat sabu masuk tabliqh la.jom ikut jemaah 4 bulan bangladesh. 4 allah u god allah never die anymore , 4 ur i only

    BalasPadam
  2. Aku cadang semua org melayu maduk DAP. Lepas cabar LKS & LGE & semua jwtn dlm CEC. Jadikn DAP parti Melayu. Apa mcm OK dak? Kalau dah ramai sangat teringin nak masuk DAP....eloklah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping