Jumaat, Julai 03, 2015

Yang Bukan Islam kat sebelah tu pun tau pakai seluar panjang...
Heh! Herankan? Dah lama tak dengar cerita Minah Liberal ni. Ke mana gamaknya Si Gundik Kit Siang ni menghilangkan diri? Dia tak nak sentuh ke isu pasal tindakan ADUN DAPigs ni?

Kalau sebelum ini, apa yang dilakukan oleh Si ADUN DAPigs tu mendapat kritikan daripada Si Mak Lampir tu yang menganggap isu kod etika berpakaian itu tidak sewajarnya dibangkitkan.

Kata Si Mak Lampir tu, isu berkaitan dengan tatacara berpakaian yang dibangkitkan oleh Si ADUN DAPigs tu menunjukkan seolah - olah ianya satu tindakan protes terhadap isu tersebut.
“Perkara itu tidak perlu dijadikan isu sebenarnya, malah tindakan tersebut tak perlu di uar-uarkan kepada orang ramai sebab orang yang nak datang ke sana mereka sudah faham apa yang mereka patut pakai,” katanya.
Tapi yang herannya, kenapa Si ADUN DAPigs tu nak 'terasa' pulak bila orang bangkitkan isu berkaitan dengan kod etika berpakaian tak senonoh tu sedangkan sebelum ini diorang beria bantah?

Teringat pulak insiden ketika Pilihan Raya Kecil Parlimen Teluk Intan apabila calon DAPigs yang bertanding dikaitkan dengan gambar seorang wanita yang pakai bikini warna 'Merah Jambu'.

Waktu tu, beria - ia puak - puak DAPigs tu mendakwa kononnya penyebaran gambar tersebut adalah satu tindakan yang tidak beretika dan sengaja nak mengaibkan orang lain dalam pakaian yang tak senonoh.

Tapi, kenapa sekarang diorang boleh terima pulak kalau ada orang pergi ke pejabat diorang dengan berpakaian sedemikian? Boleh pulak diorang terima waima orang tu pakai bikin sekali pun?

Kan nampak sangat betapa RETORIKnya puak - puak DAPigs ni dalam isu kod etika pakaian ni. Kalau kena ke batang hidung diorang, macam - macam alasan yang diorang berikan. Tapi kalau diorang buat, boleh pulak? Memang sah perangai diorang ni macam GAMPANG!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. klu dap punya hal memamg 'gampang!'
    tapi .tapi sebenonya aq tumpang sekaki hek.
    baru ada gaya era yang dikata kata kecanggihan .termasoklah cara berpolitik g18>pasma>pas.
    aq mcm nyesal kenapa tak sekolahkan bidang agama..hu hu..lagi tambah kecewa mereka yang mahir dan bweflatform islam tak sungguh2 nak jadi pewaris nabi.aq ikut dema skit kan ok gak.he he

    BalasPadam
  2. coming back again, time is running out......

    BalasPadam
  3. Isu remeh dari si bankrup pemikiran dan psywar cetek

    Seorang itu seorang tua yang dibantu hulurkan selipar untuk dipakai.

    Manakala seorang lagi pula seorang wanita 64 tahun sedang sakit kaki dibantu hulurkan selipar untuk dipakai.

    Bezanya lelaki dan wanita. Persamaannya dua-dua dimudahkan masaalah mereka.

    Dengar berikut dari yang mengiring ketika majlis: Macam tak pernah ke masjid lihat orang separuh umur atau berumur ada masaalah kaki lalu solat atas kerusi.theunspinners.blogspot

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping