Jumaat, Julai 03, 2015

Alahai!!! Memang malang betul nasib Si Menteri Besar Selangor Cap Ayam ni. Hidup - hidup dia kena main dengan Si Tokong DAPigs tu. Itu pun dia masih lagi tak sedar diri jugak ke?

Macam apa yang kita jelaskan semalam, tindakan Si Tokong DAPigs tu buat pengumuman berhubung Rejim DAPigs di Pulau Pinang tu bukan lagi Rejim Pakatan adalah satu sindiran kepada Si Menteri Besar Selangor tu. (Klik Sini)

Sindiran tu dibuat setelah Si Menteri Besar Selangor tu enggan menurut desakan yang dibuat oleh puak - puak DAPigs agar menyingkirkan PAS dari Rejim Pakatan di Negeri tersebut.

Melihatkan keadaan itu memberikan ruang kepada Si Faekah untuk terus menyerang Si Menteri Besar Selangor dengan memberikan tekanan tambahan terhadap kepimpinannya di Selangor.

Kata Si Faekah, Si Menteri Besar Selangor pada ketika ini berada dalam keadaan tertekan ekoran pengumuman yang dibuat oleh Si Tokong DAPigs bahawa Pulau Pinang bukan lagi Negeri Pakatan.

Pegawai Khas kepada Si Khalid Ibrahim itu juga turut menegaskan bahawa Si Menteri Besar Selangor tu masih GAGAL menyelesaikan kemelut politik antara PAS dan DAPigs yang menjejaskan pentadbiran negeri.

Katanya, dengan perkembangan terbaru di Pulau Pinang itu sudah pasti ianya akan membuatkan Si Menteri Besar Selangor tu ‘pening kepala’ untuk menyelamatkan Rejim pemerintahannya.

Menurut Faekah, hubungan tergantung diantara PAS dan DAPigs menimbulkan sikap saling mencurigai sesama EXCO yang sudah semestinya tidak sihat untuk pembangunan negeri dan rakyat.
“Sekarang kerajaan negeri sibuk dengan usaha memperbaiki kerosakan yang mereka cipta sendiri hasil Langkah Kajang yang gagal,” katanya kepada FMT.
Dengan perkembangan terbaru itu, Si Menteri Besar Selangor tu perlu membuktikan yang dia mendapat sokongan majoriti, sama seperti desakan yang dikenakan terhadap Khalid sebelum dipecat PKR.

Jelasnya, Si Menteri Besar Selangor tu juga perlu menerangkan kepada rakyat apakah bentuk kerjasama dalam pentadbiran negeri yang ada ketika ini selepas PKR dan DAPigs umumkan Pakatan Haramjadah tu sudah tidak wujud.
“Walaupun krisis DAP dan Pas tiada kesudahannya, Azmin sudah pasti sedang mencari jalan untuk menyelamatkan kedudukannya.
“Sebagai seorang yang berpengalaman sebagai ‘perunding’ sudah pasti Azmin memiliki banyak idea dan bertungkus lumus membuat tawaran kepada semua pihak. Tidak mustahil Azmin meminta tolong UMNO,” katanya.
Maka persoalannya sekarang, apa tindakan yang akan dilakukan oleh Si Menteri Besar Selangor tu? Adakah dia akan tunduk kepada desakan puak - puak DAPigs atau dia tetap juga nak memberikan alasan yang tak masuk akal? Jangan dia MENIPU diri dia sendiri sudah la!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping