Jumaat, Ogos 14, 2015

Memang takde kena mengena lansung!!! Itu je luahan yang boleh kita buat terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Apek Kit Siang ni mengenai penahanan Si Betina DAPigs tu.

Tak payah la Si Apek Kit Siang tu nak meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal sedangkan benda yang dia sebut tu takde kaitan lansung dengan tindakan pihak Polis.

Kot kalau ye pun Si Apek Kit Siang tu dah Tua Nyanyuk Tak Sedar Diri, jangan pulak dia nak mendedahkan kemaluan diri dia sendiri secara terang - terangan depan orang ramai.

Hakikatnya, Si Betina DAPigs tu ditahan oleh pihak Polis sebab dia telah didakwa mengeluarkan kenyataan menghina institusi Raja - Raja Melayu. Bukan sebab dia jadi Ahli DAPigs.

Kalau dia nak jadi Balaci atau pun Hamba Abdi puak - puak Kafir Harbi tu pun, takde orang peduli. Kalau dia pilih untuk menjadi Barua DAPigs pun, takde orang kisah. Itu dia punya pasal la.

Tapi, kalau dia menghina istitusi Raja - Raja Melayu, kedudukan orang Melayu, kesucian Agama Islam dan menggugat kemakmuran Negara dengan cara provokasi, apa pulak kaitannya dengan dia jadi Ahli DAPigs?

Kesimpulannya, tak payah la Si Apek Kit Siang tu nak tunjuk sifat 'Romeo Must Die' dia depan orang ramai dan mempertahankan Si Betina DAPigs tu dengan alasan bertaraf Longkang. Buat malu je dia jadi 'Orang Lama' dalam Politik tapi masih menggunakan alasan macam budak Tadika!!!
UTARANews - Agak mencuit hati apabila Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang mengatakan Rara Othman dipanggil polis kerana beliau merupakan anak muda Melayu yang berani menyertai DAP.

Kelakar bukan??? Walhal Rara dipanggil polis berhubung posting di Facebook miliknya pada September tahun lepas yang didakwa menghina Sultan.

Bagaimanapun Kit Siang mendakwa Rara telah dipanggil polis kerana berani bersama DAP untuk melakukan perubahan terhadap negara.

"Rara secara terang-terangnya dipilih kerana dia merupakan salah seorang perempuan muda Melayu yang berani untuk melihat perubahan terhadap negara. Dia dihukum kerana cuba menakutkan anak muda Malaysia, terutamnya Melayu dalam melihat perubahan," kata Kit Siang.


Bagaimanapun, Rara disiasat mengikut Akta Hasutan selepas polis menerima aduan mengenai kirimannya dalam facebook beliau yang menghina institusi diraja.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping