Rabu, Ogos 05, 2015

Ek eleh!!! Rilek la! Takkan la baru sebut perkataan 'Ekstradisi' tu pun dia dah sampai habis lejun 'G-String' yang dia pakai kot. Takkan habis kain 'Gucci' dia basah dek kerana TAKUT punya pasal.

Kalau sebelum ni, dia kata dia ada bukti. Dia kata dia ada fakta yang kukuh untuk membuat dakwaan yang disebarkan. Dia kata dia ada asas yang kukuh untuk buat pertuduhan. Jadi, pasal apa pulak dia nak takut?

Kalau sebelum ini dia cukup yakin yang dia ada bahan bukti yang kukuh, dakwaan yang dia buat pun mempunyai asas, maka dia tak perlu takut untuk menegakkannya didalam mahkamah.

Dalam erti kata lainnya, jika dia rasa dia Betul, maka dia perlu bersedia untuk menghadapi sebarang tindakan perundangan termasuk Ekstradisi bagi menegakkan Kebenaran.

Tapi IRONIKnya, kenapa pulak dia nak membuat dakwaan bahawa Ekstradisi tu sebagai satu tindakan yang Tidak Produktif? Takkan pulak dia tak nak bertanggungjawab terhadap apa yang dilakukan?

Dalam satu kenyataan semalam, Pengarang Sarawak Report tu mendakwa, usaha pihak Polis DiRaja Malaysia mendapatkan waran tangkap terhadap dia adalah satu tindakan yang tidak wajar.

Alasan yang dia berikan, dia hanya sekadar 'Menyiarkan Laporan' dan bukannya cuba nak 'Menjejaskan Demokrasi'. Maka dia menyifatkan tuduhan keatas diri dia tu sebagai Tidak Produktif.

Soalnya sekarang, orang nak tau Kebenaran. Jadi, apa salahnya kalau dia dipanggil untuk mengesahkan laporan yang diberikan agar dia dapat membuktikan Kebenaran yang disiarkan sebelum ini?

Sebagai seorang wartawan yang bertanggungjawab, sudah pasti dia tahu bahawa perkara Utama dalam Etika kewartawanan ialah melaporkan perkara yang Benar dan bukan rekaan semata - mata.

Maka kesimpulannya, tak perlu la Pengarang Sarawak Report tu bagi alasan yang bukan - bukan jika dia rasa diri dia berada dipihak yang benar. Dia dah buat laporan tu, jadi, jangan pulak dia Takut dengan Bayang - Bayang dia sendiri!!! Berani buat, Berani Tanggung la woi!!!
Categories:

10 ulasan:

  1. Ek eleh, eksradisi kat perempuan tu hanya satu gimik nak alehkan pemerhatian rakyat dari masalah sebenar, 1mdb dan duit masuk poket 2.6 billion. Nak sue WSJ pun sampai sekarang tak buat pu. Buat malu Malaysia saja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kou ni benggong xsudah2...ckp blgak pandai tp jelas pandir...jgn nk menyampok kalau nama sendiripun xbrani nk buboh....bodoh sgt ke nama sendiri xtau nk tlis tunjuk pandir je nk komen yg kou sndiri xpaham2...

      Padam
  2. Kalau lelaki ini tak de telor...kalau pompuan ni kira tak da BIJI KELENTIT la....

    BalasPadam
  3. Ekstradisi? Hahaha...alvin tan apa cite, sirul apa cite, raja petra apa cite

    BalasPadam
  4. umnosharamjaduh-jilakelakhanutttttttttttttttttttt

    BalasPadam
  5. jilake lahanutttttttttt....umnosial

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. Apa bahasa yg awak cakap ni, rak berlajar agama macam tulah kecik2 rak nak mampus.

      Padam
    2. Tulah bahasa yg para pemimpin depa ajaq dr dlu smpai la ni....n itu jelah pun kepandaian yg diorng ada....memang memalukan mk bapak je diorng semua tu....ntahkan orng ke ape agaknye depa nih...! Nauzubillah

      Padam
  7. At least satu kebenaran dah terbukti... BN 1 pembangkang 0
    Lagi kebenaran akan terdedah..tungguuu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping