Selasa, Ogos 25, 2015

Ya!!! Jangan terperanjat sangat bila kita kata yang Geng Haprak Baru tu pun ada jugak 'Mursyidul Am' diorang sendiri. Cuma diorang je yang tak punyai kemaluan nak guna gelaran tu.

Disebabkan Geng Haprak Baru tu merupakan gabungan Barua yang sanggup tunduk dan akur kepada semua kehendak PKR serta DAPigs, maka diorang gugurkan gelaran 'Mursyidul Am'.

Sebaliknya, Geng Haprak Baru tu menggabungkan kedudukan 'Tuan Besar' diorang untuk dijadikan satu jawatan yang memang sama dan serupa dengan gelaran Mursyidul Am PAS tu sendiri.

Kalau DAPigs gunakan Penasihat, manakala PKR pulak menggunakan gelaran Ketua Umum. Jadi, Geng Haprak Baru tu gabungkan kedua - duanya dan mewujudkan jawatan Penasihat Umum.

Jangan silap! Walaupun namanya lain, tapi tugasnya tetap sama iaitu mengeluarkan 'Fatwa Songsang' supaya semua orang tunduk dan akur dengan segala kehendak serta kemahuan mereka.

Maka hari ini, Si Punah-Sihat Geng Haprak Baru tu telah memulakan tugas dia dengan memberikan 'Fatwa' baru kepada semua Wakil Rakyat dari kalangan PAS yang mahu menjadi Pengkhianat.

Antara lain, fatwa pertama yang dikeluarkan ialah supaya golongan Pengkhianat tu tidak mempedulikan arahan serta desakan yang dibuat agar mereka melepaskan jawatan yang disandang pada ketika ini.
"Rakyat memilih kerana mereka mewakili Pakatan Rakyat yang menjanjikan agenda untuk membuat perubahan politik dalam negara dengan matlamat menjatuhkan rejim pemerintahan Umno dan BN.


"Selagi wakil rakyat yang dipilih kekal memperjuangkan matlamat ini, maka mereka layak untuk terus menggalas amanah rakyat," katanya menerusi kenyataan pada Ahad.
Secara tidak lansung, nampak sangat 'Fatwa Songsang' yang dikeluarkan oleh Si Punah-Sihat Geng Haprak Baru tu hanya sekadar mahu pemimpinnya mengutamakan jawatan semata - mata.

Sekiranya pemimpin dikalangan Geng Haprak Baru tu jenis yang tidak mementingkan jawatan dan mengutamakan rakyat, kenapa pulak susah sangat diorang nak lepaskan jawatan?

Dalam erti kata mudahnya, fatwa Si Punah-Sihat GHB tu hanya sekadar 'Matlamat Menghalalkan Cara' je sebab dia sendiri pun takde maruah! Semuanya untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri je. Bukannya untuk memperjuangkan rakyat sangat pun!!!
Categories: ,

9 ulasan:

  1. Bila la mat sabu ni nak bertaubat drpd menjadi pengkhianat agama

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan cakap macam tu. Nanti PAS marah. Macam macam bentuk pembelaan di untuk
      dia di masa lalu.

      Padam
  2. GHB ni memang patut di beri gelaran 'Gerakan Haru Biru' - yang teman tak faham ni apasal PAS-piss-pussy tak ambik tindakan kat ahli2 dia yang terang2 mendeharka, istihar joint GHB, letak jawatan dalam PAS-piss-pussy dan lawan tokey tapi masih lagi mengaku ahli PAS-piss-pussy.....dah tak dak teloq sangat ke PAS-piss-pussy le ni?????

    BalasPadam
  3. dulu dalam pas kita dapat lihat orang benar benar berjiwa pas atau sebaliknya, rupanya tekaan kita betul, yang tak berjiwa pas tu dah menunjukan dirinya yang sebenar, fikirkan bolehkan orang yang bertalam dua muka menjadi memimpin, ada yang tersirat yang tidak boleh dihidu oleh orang orang biasa,

    BalasPadam
  4. Dia ni syiah kah bukan???

    BalasPadam
  5. penasihat umum ini adalah rahmatan fil alamin..dlm ghb. he he selambanyer

    BalasPadam
  6. Pas adalah parti politik yang berpaksikan Aqidah jadi kalau ada yang menghalangnya untuk menegakan aqidahnya perlulah ia menilai semula tahaluf siyasinya.Dalam perkara kemanusiaan PAS boleh bersama tapi soal Aqidah perlu tegas.Orang Islam yang beriman mesti mendalami firman Allah Surah Al Baqarah ayat 120. Berkawan boleh, bermuamalat boleh, berjiran boleh tapi jangan jadikan mereka wali. walahuaklam

    BalasPadam
  7. Fatwa Mat Sabu kalau ikut fakta yg lepas beliau kena rujuk dahulu dgn "Ustaz" Lim Kit Siang. Sebab itu dia bersusah payah membawa Ustaz ajaran sesat itu untuk berceramah atas pentas PAS disalah sebuah masjid di Kota Bharu tidak berapa lama dahulu.

    Kit Siang memberitahu kepada hadirin PAS pada malam itu yang diam tidak membantah bahawa Hudud memang tidak sesuai untuk negara ini.

    BalasPadam
  8. MEMANG DAH PATUTTT. GENG CELARU NI ASAL DARI PARTI YANG CELARU.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping