Khamis, Ogos 06, 2015

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sama sekali tidak boleh menafikan bahawa dirinya tidak pernah menggunakan akaun peribadi beliau untuk tujuan politik.
"Itu licik, bukan bersih namanya," kata Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz. Dakwa Nik Mohamad Abduh, politik wang bermula dan berleluasa pada zaman Dr Mahathir.
"(Perdana Menteri) Datuk Seri Najib Tun Razak hanya mewarisi budaya lama yang tidak boleh dibaiki lagi selain ganti Barisan Nasional," katanya di laman Facebook, semalam.
"Sebelum Barisan Nasional bungkus, bungkus dulu untuk peribadi masing-masing.." akhiri beliau yang juga merupakan Ahli Parlimen Pasir Mas. Terdahulu, Dr Mahathir menyatakan kesediaan akaun peribadinya untuk disiasat.
"Saya sedia semua akaun peribadi saya selama 22 tahun diperiksa oleh orang yang tidak ada kepentingan bagi mengesahkan pengakuan saya ini atau sebaliknya." katanya menerusi blog Chedet, kelmarin.
Soalnya, Si Nik Abduh ni ada bukti ke dia nak buat dakwaan sedemikian terhadap sesiapa pun? Kalau dia setakat main serkap jarang je, baik tak payah banyak cakap la. Buat mengabihkan masa je.

Pokok pangkalnya, semua orang ada bantuan dana untuk mereka melakukan kerja. Tapi yang menjadi perhatian sekarang ni sebab ianya melibatkan Perdana Menteri Malaysia.

Cuba kalau dana kewangan tu ada kaitan dengan DAPigs. Takde sapa pulak yang nak korek. Takde pulak orang nak buat pendedahan secara besar - besaran. Semua main pakat diamkan diri belaka.

Sekarang bila ada dakwaan kata puak - puak DAPigs tu dapat tajaan dana kewangan dari Kongsi Gelap, kenapa pulak diorang diam? Kenapa pulak diorang hanya menutup mulut masing - masing?

Dan bila puak - puak Parti Keluarga Rosak tu didakwa mendapat dana dari geng Pro Yahudi, tak nak pulak diorang mengaku. Sebaliknya, diorang hanya sekadar mempermainkan rakyat.

Maka kesimpulannya, tak payah la masing - masing nak tunjuk lagak tak tentu arah sedangkan selama ini pun diorang dapat juga duit dana kewangan untuk membiayai perbelanjaan sendiri. Tak payah la nak tunjuk yang diorang tu Maksum sangat!!!
Categories: ,

14 ulasan:

  1. Lagi banyak Nik Abduh ni bercakap lagi terserlah kebodohan dia. Ada baiknya dia kurangkan sedikit percakapan dan banyakkan permerhatian dahulu. Berfikir sebelum keluarkan kenyataan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beliau ni ustazkan, tapu bercakap menuduh2 jika tak ada bukti fitnah namanya. Tun Mahadhir tu bukan miskin sgt nak songlap duit k'rajaan, beliau verjaya memerentah negara kerana kecekapan, kebijaksanaan,dan amanah.Anak2 Tun berjaya dlm perniagaan kerana usaha dan rajin serta amanah.

      Padam
  2. Pas kesepian dalam mengharungi malam pekat, bini pula makin jauh.... maka mereka menangguk di air keruh.. Mudah2an dengan ehsan perawan bugis, bakal mengecap nikmat berahi sesama sendiri, siapalah yang tahu.......?????

    BalasPadam
  3. Nik Abduh ni bukan cerdek sangat,dia ni bukan tahu sangat kesah Tun Mahathir,masa kecik2 asyik dok main kat pondok bila besar sikit gi belajar kenegara Arab itu pun belanja sendiri .Mana Kerajaan nak tanggong kalau sekolah tak pandai........internet ni pun dia baru pandai kalau tak silap aku baru tahun lepas....he,he.....sejak dia pandai tu tuan2 habis dia hentam kromo semua orang.......al maklumlah orang dok tengah mabuk laman sosial..........

    BalasPadam
  4. Bapak borek anak rintik. .kuah tumpah ke mana?

    BalasPadam
  5. Pak lu pun serupa ...

    BalasPadam
  6. Kalau ilmu ugama lebih dan ilmu semasa tak seberapa jangan memandai Nak komen bodoh..betulkan parti sendiri dulu..

    BalasPadam
  7. Bekas ahli KMM...kalu kumpulan cina orang panggil kominis..melayu ektremis..dua dua pertubuhan tu nak jahnam kan negara malaysia...itu saja matlamat mereka.

    BalasPadam
  8. Aku malas nak komen pasal Nik Aziz, tapi Nik Abduh ni memang tersangat bodoh tapi perasan pandai. Patut tukar jadi Nik Bodoh saja.

    BalasPadam
  9. eh eh ada gak orang derma nak lihat negara kekal dipayungi bn.leh tahan nilainya.pru14 kasi up sama mcm peruntukkan brim he he...aq fikir penderma kpd mana2 parti nanti tahu kemana gi sumbangan tu dan menafaat klu ada.
    apa nak kata. duit... duit..dimana kau duit!mat kilau menyannyi untuk berhibur membuka hari he he.

    se

    BalasPadam
  10. Memang nama dia Nik Bodoh...Abduh bila di buang A di depannya bunyi BDUH. ..Bodoh la tu...punya cherodek bapa dia bagi nama ...sesuai sangat..

    BalasPadam
  11. TDM ni sepatutnya berehat je dirumah. X yahlah berpolitik lagi. Inshallah negara akan lebih aman.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TDM dah lama bersara dan kurang bersuara pun. Adakah Malaysia makin maju? Hari demi hari bukan makin baik tapi makin teruk. Jadi, janganlah nak asyik kira politik saja. Yang dok tadbir negara sekarang ni sudah macam kuda kayu. Aku rasa anak aku pun boleh berfikir lebih jauh dari menteri kayu ni, dok kira berpolitik sampai lupa bab kerja untuk memakmurkan negara. Semua dok berfikir, bagaimana untuk mengkayakan diri sendiri saja.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping