Khamis, Ogos 06, 2015

Wah!!! Makin hebat nampak gayanya puak - puak PAS ni. Makin sengit perbalahan dalaman yang berlaku diantara puak - puak PAS tu dengan DAPigs sampai tahap nak 'Langgar' kawasan.

Kata Timbalan Presiden PAS dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, PAS bersedia untuk meletakkan calon dari kalangan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) di kawasan DAPigs.
“Kita memberi pilihan kepada pengundi Islam yang tidak berminat kepada DAP. Kita akan buat analisa lanjut mengenainya,” katanya selepas ceramah isu semasa di Markas PAS Sungai Durian di Kuala Krai malam tadi, lapor Harakahadaily.
Kalau dalam Pilihan Raya Umum yang lepas, PAS sanggup pulak jadi Barua kepada DAPigs. Habis semua jentera mereka dikerahkan untuk memastikan kemenangan puak - puak DAPigs tu.

Sampai tahap, ada orang Melayu yang bergaduh sesama sendiri semata - mata kerana nak memenangkan calon DAPigs. Sekarang, baru PAS tau macam mana HIPOKRITnya DAPigs ni?

Korang bayangkan macam mana puak - puak DAPigs tu mempergunakan jentera PAS sehingga tahap ada yang tak bertegur sapa walaupun dikalangan ahli keluarga mereka sendiri!!!

Sekarang baru PAS nak sedar bahawa mereka telah melakukan kesilapan dengan berkawan dengan puak - puak DAPigs tu? Diorang ingat, dengan meletakkan calon DHPP dapat mengubah segalanya?

Dah terlambat beb! Hakikatnya, PAS bukan sahaja dan mencetuskan huru hara dan menjadikan jentera parti sebagai Barua kepada DAPigs dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.

Bahkan, PAS jugak dah menjadikan hubungan silaturahim dikalangan umat Islam di Malaysia ni porak peranda! Jadi, takkan semudah itu sahaja PAS nak tebus balik segala dosa yang diorang dah lakukan!

Dengan hanya mencalonkan ahli dari kalangan DHPP sebagai calon di kawasan DAPigs belum tentu akan mengembalikan maruah umat Islam yang sudah digadaikan oleh PAS sebelum ini.

Kalau setakat nak memberikan pilihan kepada mereka yang Bukan Islam, belum tentu lagi mereka akan pilih calon PAS. Bahkan, dikalangan ahli DHPP tu pun ada jugak yang menyokong DAPigs!

Jadi, tak payah la PAS nak membutakan mata rakyat dengan tindakan sedemikian rupa. Tak perlu la diorang nak MENIPU rakyat demi untuk menebus dosa yang telah mereka lakukan sebelum ini! Kalau setakat nak kencing pengikut sendiri, boleh la!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Kenapa lah pengikut PAS ni susah sgt nak faham dan sengal kalau PAS zaman dulu memainkan sentimen mengkafirkan UMNO untuk tidak menyokong. Kali ini DAP tu Islam sangat ke? DAP cuma akan berbuat baik apabila sama-sama untuk nak menjahanamkan sesama bangsa Melayu dan ugama Islam shj. Kenapa sampai sesama saudara seislam tak nak bertegur sapa?

    Baik sgt ke DAP apabila di Pulau Pinang azan subuh dh tak boleh berkumandang lagi? Sopan santun sgt ke DAP apabila ramai orang Melayu sudah dihalau keluar dari kampung halaman sendiri di pulau itu?

    BalasPadam
  2. Pas ni tanam semilu ditengah jalan. Perosak agama.

    BalasPadam
  3. KAWASAN AKU WAKIL RAKYAT CINA. WALAU RAMAI PENGUNDI MELAYU. CER LETAK WAKIL ISLAM. TAK KIRA ISLAM CINA KE. ISLAM KELING KE. JANJI ISLAM. ADA BERANI ?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping