Sabtu, September 05, 2015

Alahai!!! Tak habis lagi ke Si Mak Lampir tu merengek macam budak kecik ni? Ingatkan dia setakat nak merengek bila orang tabur fitnah terhadap dia je semalam. Rupanya, panjang lagi ceritanya.

Kalau semalam Si Mak Lampir tu meroyan sebab orang tuduh dia kutip duit dan bina asrama untuk warga asing di Ampang (KLIK SINI). Kali ini, Si Mak Lampir tu meroyan pulak sebab PAS buat sumpah Bai'ah.
Kuala lumpur – Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) menggangap PAS sebagai sebuah parti yang mundur dan hidup dalam zaman jahiliyah kerana menjadikan wanita sebagai cagaran dalam politik melalui bai’ah parti itu.

Ketuanya, Zuraida Kamaruddin berkata, PAS sebuah parti yang tidak munasabah kerana sanggup memperjudikan nasib isteri-isteri ahlinya demi kepentingan politik parti itu. - lapor Pahangku Media
Eh! Pelikkan. Orang lain yang buat sumpah Bai'ah, kenapa pulak Si Mak Lampir tu yang meroyan tak tentu arah sedangkan sumpah Bai'ah wakil rakyat PAS tu takde kaitan lansung dengan dia?

Oh ya! Lupa pulak. Si Mak Lampir tu sebenarnya nak tunjuk yang dia ambik berat terhadap nasib malang yang menimpa isteri - isteri wakil rakyat Geng Haprak Baru yang terlibat dengan sumpah tu.

Kiranya, Si Mak Lampir tu simpati jugak la dengan nasib mereka. Disebabkan Si Suami TERLAMPAU ghairah nak sangat mengejar kuasa sampai tahap terpaksa menggadaikan perkahwinan mereka.

Tapi kan, kalau kita lihat dari satu sudut, isteri kepada wakil rakyat yang menyertai Geng Haprak Baru tu tak perlu rasa sedih sangat dengan nasib malang yang menimpa mereka ketika ini.

Sebaliknya, mereka perlu melihat dari sudut yang positif. Sudah pasti ada khifarah disebalik apa yang berlaku. Setidak - tidaknya, diorang boleh lihat wajah sebenar pasangan masing - masing.

Jika dulu, diorang lihat Si Suami sebagai seorang yang bertanggungjawab terhadap amanah yang telah diberikan. Tapi sekarang, baru la diorang tau yang suami diorang tu semuanya Pengkhianat belaka.

Kalau begitu mudah Si Suami boleh berubah arah dan menjadi Pengkhianat kepada sumpah yang telah mereka lakukan secara terbuka demi untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri, inikan pulak terhadap perkahwinan mereka. Lagi mudah la jawabnya!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Mana mana si suami yang memerlukan cina buta tu sila pm, kami bersedia berkhidmad.

    BalasPadam
  2. Boleh ke lelaki 'Cina buta' mengahwini tiga atau empat janda janda yg tertalak itu sekali gus? Mohon pencerahan dari Mufti mufti seluruh negeri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping