Ahad, November 29, 2015

Memang tak boleh nak kata apa dah. Kalau dah 'Tok Guru' pun Kaki Peliwat, anak murid pun apa kurangnya? Dah tentu anak murid dia akan melakukan perkara yang sama seperti Tok Guru dia.

Dek kerana seringkali berhadapan dengan tekanan serta desakan dari kalangan rakan - rakan sekutu, akhirnya membuatkan Si Azmin terpaksa 'Kow Tow' dengan kehendak DAPigs.

Sejak hampir sebulan yang lalu, Rejim Pakatan Selangor dibawah pimpinan Si Azmin tu berada dalam tekanan hebat berikutan desakan dari DAPigs yang mahu mereka mengiktiraf PAN sebagai parti gabungan

Malah Si Azmin juga turut terpaksa memberikan pengiktirafan kepada kewujudan Rejim Pakatan Harapan seperti mana yang telah dilakukan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang sebelum ini.

Peranan yang dimainkan oleh Tony Puaka selaku Pengerusi DAPigs Selangor turut juka turut mendesak agar Si Azmin tu bertindak menyingkirkan PAS dan memecat semua exco PAS yang dilantik.

Desakan itu dibuat bagi membolehkan puak - puak Pakatan Haprak yang diketuai oleh DAPigs itu mentadbir Selangor secara solid tanpa ada sebarang campur tangan PAS di negeri itu.

Setelah berbulan - bulan konflik kepimpinan ini berlaku di negeri Selangor, akhirnya Si Azmin Ali tu dilihat akur dengan kehendak yang telah ditetapkan oleh DAPigs selama hari ini.

Katanya, Azmin dijangka akan menyingkirkan PAS dari pentadbiran Selangor minggu hadapan dan sekaligus meletakkan PAS sebagai sebuah parti pembangkang yang ada di Selangor. 

Secara tidak lansung, tindakan itu akan menjadikan PAS sama taraf dengan 12 orang ADUN dikalangan pemimpin - pempin Barisan Nasional dan seorang bebas di Selangor (Khalid Ibrahim).

Dalam laporan yang didedahkan semalam, keputusan mengenai isu ini diambil semalam berikutan hasil mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan yang kekal berkeras untuk menyingkirkan PAS.

Menurut sumber semalam, keputusan ini diambil setelah DAPigs tetap berkeras mahu menyingkirkan PAS dari pemerintahan Rejim Pakatan Harapan yang masih lagir berbulu dengan parti tersebut.

Sumber media itu juga turut tampil dengan alasan KONONnya PKR menganggap PAS tidak lagi boleh dipercayai seandainya mereka tetap diterima didalam Pakatan berkenaan di Selangor.

Serentak dengan itu, semua ADUN DAPigs, PKR dan PAN yang memenangi kerusi dimana-mana DUN di semua negeri akan menjadi pembangkang kecuali Selangor dan Pulau Pinang kerana di dua buah negeri berkenaan, Pakatan Harapan berjaya membentuk kerajaan.

Bagi negeri Selangor, semua kedudukan ADUN PAS akan dialihkan ke bahagian pembangkang bermula Isnin ini manakala mana-mana ahli PAS yang dilantik sebagai exco, akan dipecat dan digantikan dengan exco baru. Langkah ini dilihat sebagai satu jalan keluar bagi Azmin bagi mengelakkan Pilihanraya Negeri diadakan lebih awal seperti yang diramalkan oleh ramai pihak.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping