Rabu, November 11, 2015

Sekadar Hiasan
Tindakan penyebar dakyah Kristian yang menyamar seperti orang Muslim untuk mempengaruhi umat Islam di negara ini supaya mengikut agama mereka boleh disifatkan sebagai satu strategi yang  jahat.

Bercakap mengenai tindakan seumpama itu, pendakwah bebas Prof Dr Mohd Ridhuan Tee berkata perkara ini sebenarnya sudah lama berlaku, namun mereka tetap cuba untuk menafikan.
“Dahulu bila saya kata kita perlu menyamar untuk masuk gereja, saya dikutuk hebat oleh ultra kiasu. Sekarang mereka sendiri yang menyamar jadi orang Islam, nampak tak hipokritnya mereka ini,” katanya ketika dihubungi Ismaweb hari ini.
Semalam, Ketua Penolong Pengarah Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial mendedahkan, bahawa terdapat pendakyah Kristian menyembunyikan identiti mereka untuk mengelirukan umat Islam.

Malahan terdapat juga sekolah - sekolah tadika diberi nama seolah - olah ianya kelihatan seperti Islam, tetapi secara realitinya bertujuan untuk menyebarkan dakyah Kristianisasi kepada murid.
“Banyak modus operandi yang mereka gunakan contohnya memberi makanan, bantuan khidmat bencana alam, bantuan mulakan perniagaan, kewangan, sukan dan pendidikan percuma.
“Sekarang pun banyak tadika yang wujud adalah sumbangan daripada gereja untuk mereka sebarkan dakyah Kristian kepada kanak-kanak,” kata Datuk Awaluddin.
Selain daripada itu, Ustaz Ridhuan Tee juga turut menegaskan, tindakan sedemikian merupakan satu tindakan Hipokrit dan memperlihatkan mereka boleh pula lakukan perkara seperti itu.

Bila orang Islam menyamar masuk gereja untuk tengok bilangan orang Melayu yang dimurtadkan dan ambil tahu khutbah mereka yang hentam Islam, mereka kutuk. Padahal, mereka lebih hina dari itu, kutuk tetapi buat perkara yang sama!!!

PS: Perangai buruk puak - puak Evangalist ni sama teruk je dengan perangai Haramjadah yang ditonjolkan oleh pemimpin Melayu DAPigs yang menghina Islam tapi takut nak mengaku!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Untuk menyesatkan umat Islam mereka (Evangelist) perlu mengkaji Al Quran untuk memilih ayat mana yg sesuai utk dijadikan umpan. Biarkanlah mereka setidak-tidaknya mereka lebih hebat dari umat Islam yg hendak mereka sesatkan sebab mereka perlu mengkaji ayat Al Qiran itu. Mudah-mudahan mereka mendapat hidayah dari Allah setelah mereka membace makna ayat-ayat suci itu.Walhal umat Islam melayu berlajar mengaji cara utk membunyikan ayat dgn betul mudah-mudahan dapat pahala atau pun mungkin dapat masuk musabaqah dan memenangi hadiah.

    Mari kita lihat siapa yg terkena sebenarnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping