Ahad, November 29, 2015

Nampak gayanya, ke-TOKONG-an Si Tokong DAPigs tu di Pulau Pinang sudah mula menjadi bahan pertikaian disebabkan tindakan - tindakan yang telah dilakukan sejak kebelakangan ini.

Isu mengenai status sebagai 'Anak Tempatan' mula menjadi bahan persoalan dikalangan penduduk - penduduk tempatan termasuk ahli - ahli DAPigs, yang juga merupakan anak Negeri itu sendiri,

Hari ini, mereka yang tidak puas hati dengan Si Tokong DAPigs tu mula berkumpul di hadapan bangunan Komtar untuk menyatakan bantahan mereka terhadap kepimpinan Ketua Menteri.

Mereka yang berkumpul tu sambil memegang sepanduk menyatakan sokongan penuh terhadap Pengerusi DAPigs Pulau Pinang, Chow Kon Yeow untuk digantikan sebagai Ketua Menteri.

Mereka juga turut mendesak agar Si Tokong DAPigs itu meletak jawatan sebagai Ketua Menteri dan menyerahkan jawatan itu kepada Kon Yeow yang juga merupakan ADUN Padang Kota.

Difahamkan, mereka turut membawa sepanduk meminta agar Si Tokong DAPigs tu pulang ke Melaka dan membiarkan jawatannya di pegang oleh wakil rakyat yang berasal dari negeri ini.

Jurucakap kumpulan itu yang enggan dikenali berkata, mereka mahu Kon Yeow yang berasal dari Selangor dan sudah menjadi penduduk Pulau Pinang sejak 1986 mengambil alih jawatan berkenaan.

Dalam satu lagi perkembangan lain, perwakilan DAPigs Pulau Pinang hari ini juga turut membawa isu yang sama apabila menegaskan 'Hanya Anak Tempatan' saja yang layak menjadi Ketua Menteri.
“Ia hanya adil kepada seseorang yang berasal dari Pulau Pinang untuk memimpin rakyat Pulau Pinang dan untuk warga Pulau Pinang memutuskan siapa yang patut memimpin mereka,” katanya yang mendapat sorakan gemuruh daripada perwakilan dalam dewan di Hotel Equatorial, ketika sesi perbahasan sempena Konvensyen DAP Pulau Pinang, hari ini.
Sebelum ini, Si Tokong DAPigs tu pernah dicabar untuk bertanding bagi merebut jawatan Pengerusi DAPigs Negeri bagi membuktikan yang dia mempunyai sokongan ahli diperingkat akar umbi.

Namun MALANGnya, Si Tokong DApigs tu hanya sekadar mendiamkan diri dan enggan mengulas mengenai cabaran tersebut. Dalam erti kata lainnya, Si Tokong DAPigs tu dah Hilang Buah Kerandut bila dicabar secara terang - terangan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping