Jumaat, November 13, 2015

Huh! Kalau dah spesisnya dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, maka memang tak berubah la perangai diorang ni. Pusing la kot mana sekali pun, Haramjadah tu jugak la jawabnya.

Dek kerana mereka GAGAL untuk menjalankan tugas dan amanh yang diberikan, kedua - dua pemimpin Negeri itu sering kali mencari alasan serta menunding jari menyalahkan orang lain.

Di Selangor, yang sering menjadi mangsanya ialah Si Khalid Ibrahim. Habis semua benda yang berlaku di Selangor tu akan dipersalahkan diatas pundak Si Khalid Ibrahim tu oleh Azmin secara terbuka.
Manakala di Pulau Pinang pulak, Si Tokong DAPigs tu akan menjadikan Kerajaan Barisan Nasional sebelum dia untuk dipersalahkan diatas kelemahan pentadbiran yang diterajuinya sendiri.
GEORGETOWN - Ketua Menteri, Lim Guan Eng dilihat tidak boleh duduk senang apabila seringkali menyalahkan kerajaan negeri terdahulu yang dipimpin BN dalam pelbagai isu.

Adun Pulau Betong, Muhammad Farid Saad berkata, Guan Eng juga dilihat cuba menutup perbuatannya terutama dalam isu tebus guna tanah dengan menuding jari kepada kerajaan negeri terdahulu.

“Beliau sering menyalahkan BN apabila mengeluarkan kenyataan bahawa BN lebih banyak menambak laut sepanjang 50 tahun memerintah Pulau Pinang. Ingin saya nyatakan disini, projek penambakan yang diluluskan BN telah memberi manfaat kepada rakyat.


"Apa yang saya lihat, Guan Eng seolah-olah tidak boleh hidup tanpa menyalahkan pentadbiran sebelum ini, sedangkan beliau sudah berkuasa lebih daripada tujuh tahun di sini,” katanya, kelmarin.
Persoalannya, bagaimana mungkin mereka yang kini sudah mempunyai kuasa boleh memberikan alasan bertaraf Longkang sedemikian rupa hanya sekadar untuk melarikan diri?

Tidakkah tindakan yang mereka lakukan itu membuktikan bahawa mereka Tidak Bertanggungjawab dan Tidak Amanah dalam menjalankan tugas mereka sebagai pemimpin?

Kalau dulu, masa diorang takde kuasa, diorang boleh persalahkan Kerajaan sedia ada dengan pelbagai dakwaan serta tuduha. Bila dah jadi Kerajaan pun diorang masih buat benda yang sama?

Nampak sangat pemimpin - pemimpin dikalangan Pakatan Haprak seperti Si Azmin dan Si Tokong DAPigs tu semuanya hanya sekadar pemimpin Cap Ayam. Suka sangat diorang ni menggunakan Politik Retorik sebagai alasan untuk diorang menutup kemaluan diorang sendiri!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Cap ayam pun dah dua penggal kot jadi CM ...apa yang kau org esp org Penang buat ...melalak kat blog jelah ...kat internet bukan main hebat ..mana pegi ketua2 bahagian umno yg hebat2 kat Penang tu ..pegi dah ...puiiiii

    BalasPadam
  2. Memang betul....sama dengan Selangor...macam tak ada wujud langsung parti Umno ni.....buatlah road show...minta permit polis....sikit2 lama2 jadi bukit...bukan diam je macam orang bisu...pergilah ke tempat2 yang pembangkang menang tak kiralah kawsan cina ke india ke join dgn mca ,gerakan,mic..buat ceramah....terangkan bagaimana kerajaan pembangkang ni sebenarnya bukan kerajaan yang baik tapi korup dan tidak bertanggungjawab....bukan bercakap je kat parlimen bergaduh kat parlimen...orang kampung.tak tengok lah.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping