Khamis, November 12, 2015

Heh! Sama ada ianya ebetulan atau memang betul Rejim Pakatan Selangor yang dipimpin oleh Si Azmin Ali tu terdiri dari kalangan pemimpin yang HIPOKRIT tidak dapat untuk dipastikan.

Tapi nampak gayanya, Bekas Menteri Besar Selangor ni pun ada pandangan yang sama seperti apa yang telah kita bangkitkan sebelum ini berkaitan dengan kenaikkan tarif air di Selangor.


Kata Khalid, pemimpin dikalangan Pakatan Haprak tu perlu menghentikan sikap Hipokrit dan sentiasa berdolah - dalih ketika berdepan dengan kepincangan yang berlaku dalam 'rumah' sendiri.

Malah kata bekas Menteri Besar Selangor itu, dengan kawalan kuasa penuh yang miliki, mereka perlu membuktikan keupayaan untuk mentadbir - urus perkhidmatan bekalan air itu lebih baik.
“Mereka mempunyai kuasa menetapkan kaedah 'pricing' dan costing' yang baharu di setiap peringkat operasi sebagai salah satu strategi kawalan kos keseluruhan; sekaligus mengurangkan malah menghapuskan keperluan menaikkan tarif,” ujarnya.
Tapi malangnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin semalam memperlihatkan seolah - olah Rejim dibawah pimpinannya itu tidak mempunyai kuasa untuk tidak menaikkan tarif air tersebut.

Sebaliknya, Si Menteri Besar Selangor tu hanya sekadar memberikan alasan KONONnya kenaikkan tarif air itu tidak akan memberi beban tambahan kepada rakyat dimasa akan datang.

Selain itu, Khalid juga turut mengkritik pengumuman yang dibuat oleh Azmin yang didakwa bercanggah dengan tujuan asal pengambil-alihan industri perkhidmatan air itu dari syarikat konsesi.
“Saya yakin banyak lagi usaha yang perlu dan boleh dilakukan sebelum langkah drastik menambah beban rakyat akibat lonjakan kos sara hidup dengan menaikkan tarif air sebaik sahaja proses pengambilalihan selesai,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Apa yang jelas, alasan yang diberikan oleh Si Azmin tu semalam ternyata tak boleh diterima akal lansung kerana banyak lagi 'Jaminan' yang dia berikan sebelum ini masih GAGAL untuk dipenuhi. Setakat jamin dengan 'Air Liur' je, budak umur 15 tahun pun boleh buat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping