Ahad, November 15, 2015

Hehehe!!! Inilah bahananya bila Si Menteri Besar Selangor tu suka sangat menggunakan alasan Longkang dan menyalahkan orang lain setiap kali ada isu yang dibangkitkan oleh rakyat.

Penyudahnya, bila diberi penjelasan sekali pun, alasan tersebut tidak dapat diterima oleh rakyat. Sebaliknya, ia akan menyebabkan mereka terus mempertikaikan alasan yang diberikan.

Susulan jawapan audio yang dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor berkaitan dengan bantahan yang dibuat, wakil penduduk sekitar masih lagi membangkitkan beberapa persoalan.

Diantara yang dibangkitkan ialah mengenai pewartaan tanah dikawasan tersebut. Kata mereka, MB Selangor menjelaskan bahawa kawasan tersebut adalah didalam kawasan zon komersil.

Namun wakil penduduk dikawasan tersebut menjelaskan bahawa dibawah Akta, bukan semua kawasan boleh dibina bangunan Servis Apartment seperti yang dicadangkan sebelum ini.
"Dato MB bercerita berkenaan RT MPKJ 2020, tetapi Dato langsung tidak sentuh berkenaan RT MPKJ 2020 menunjukkan secara jelas gambaran bahawa bentuk pembangunan adalah berskala rendah dan bukannya bangunan 36 Tingkat. Akta 172 jelas menerangkan maksud gambaran yang diberikan," jelas wakil penduduk dikawasan tersebut.
Selain itu, penduduk dikawasan tersebut juga turut mempertikaikan mengenai pelan laluan keluar masuk yang telah dikemukakan oleh pemaju dan mendakwa MB Selangor tu cuba menunding jari ke arah Menteri Kerja Raya.
"Kami memohon maaf kerana terpaksa menyanggah hujah Dato MB. Untuk makluman Dato MB, Lukisan Syarat Kelulusan Menteri Kerja Raya itu adalah milik pemaju itu sendiri.

"Kami mempunyai bukti melalui Surat MPKj ( ) dlm MPKj OSC/BPB/1/4/2014 bertarikh 1 Jun 2015 bahawa kelulusan Infra adalah berdasarkan surat kelulusan LLM Bertarikh 17/11/2014.


"Sekali lagi kami nyatakan bahawa lukisan syarat kelulusan Menteri Kerja Raya pada 17/11/2014 adalah Lukisan oleh Pemaju itu sendiri. 
"Tiada alasan yang boleh diterima untuk pemaju tidak tahu syarat kelulusan tersebut dan mencadangkan sesuatu yang berbeza. Adakah Dato MB sudah dapat menghidu sesuatu!!!" tegas wakil penduduk dikawasan itu lagi.
Nah! Sekarang sudah jelas bahawa tindakan Si Menteri Besar Selangor tu cuba nak menyalahkan orang lain dalam isu pembinaan The Louvre tu hanya memalukan diri dia sendiri je. 

Secara kesimpulannya, penipuan Si Menteri Besar Selangor tu berhubung isu tersebut ternyata GAGAL. Bak kata wakil penduduk dikawasan tu, "Sekali kita menipu, akan di perlukan lebih banyak penipuan untuk menutup penipuan dahulu!!!"
Categories: ,

3 ulasan:

  1. kawasan tu dah lah sempit, nak buat bangunan tinggi, bila tinggi mesti ramai penghuninya dah tentu kawasan sempit tu tak sesuai,..mangsa nya nanti sekolah ugama kena pindah..tengok lah nanti...apa nak jadi kerajaan Selangor ni, fikirlah..kamu dibayar gaji oleh rakyat, kamu di lantik oleh rakyat, buatlah kerja untuk rakyat...batal saja projek tu, nak buat juga...down size projek tu...simple je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak apa bro next PRU kita undi lagi PKR dan DAP..PANtat sekali kita undi..sejahtera kita..tak payah susah2 buat demo..depa kasi kita senang mewah..kann

      Padam
  2. mesti ada perjanjian sebelum ni...
    kalau wan jijah menang maka dapat la habuan sebab tolong dia kempen...
    ehem ehem
    tu pasai ahli parlimen pun senyap macam orang bodo je
    lancau penduduk kajang yang sokong haramjadah tu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping