Ahad, November 22, 2015

Teringat pulak skrip filem 'Ibu Mertuaku', "Buat apa kau menangis disini? Anak tak tau malu! Pergi la kau main musik disana!!!". Begitu la lebih kurang hinanya orang Melayu ni.

Sampai tahap kena menangis dan merintih semata - mata nak mintak pembelaan dari Rejim pimpinan DAPigs walaupun berada di tanah tumpah darah mereka sendiri. Memalukan sungguh!

Baru-baru ini, Adun Penanti, Dr Norlela Ariffin menarik perhatian ramai di seluruh negara apabila menangis-nangis sambil merayu kepada pihak Kerajaan DAP yang diketuai Lim Guan Eng di dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang.

Sebelum-sebelum ini, memang jarang sekali kita dapat melihat insiden yang membabitkan 'drama' tangis-menangis seperti itu dalam mana-mana sidang DUN di negeri-negeri di dalam Malaysia. Kerana itulah mungkin insiden itu menarik perhatian ramai.

Kenapa dia menangis dan merayu? Norlela menangis kerana dia sudah berkali-kali meminta bantuan dari Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk membantu rakyat marhain di DUN Penanti yang sering derita akibat dilanda banjir setiap kali musim hujan.

Kita semua maklum bahawa boleh dikatakan majoriti rakyat di Penanti itu adalah masyarakat Melayu yang berpendapatan sederhana dan kurang berkemampuan. Apa yang Norlela rayukan itu adalah supaya Guan Eng beri sedikit bantuan untuknya mengatasi masalah banjir di sana.

Menariknya, ketika pembentangan Bajet 2016 Pulau Pinang yang lalu, Guan Eng dengan bangganya mengumumkan peruntukan lumayan berjumlah RM31.93 juta di kawasan elit di sebelah pulau berkenaan. Penanti dan kawasan Melayu habuk pun tiada.
"Mungkin kerana tekanan sebegitulah yang menyebabkan Norlela menangis. Dia tahu bahawa DUN Penanti ramai orang PAS. Dia menang disitu pun katanya dulu banyak dibantu orang PAS tempatan. Mungkin dia pun takut hilang undi jika Guan Eng tidak penuhi permintaannya.
"Cuma yang menjadi persoalannya, sampai bila Norlela mahu terus merayu-rayu dan menyembah Guan Eng? Sudah bertahun-tahun 'dibuli' Guan Eng ditanah tumpah darahnya sendiri, apakah Norlela masih lagi mahu 'kowtow' padanya? - lapor Utaranews
Pokok pangkalnya, begitulah keadaan orang Melayu sebenarnya bila mereka berada dibawah kepimpinan puak - puak DAPigs yang sekadar 'Wayang' nak membela nasib orang Melayu.

Hakikatnya, orang Melayu ni hanya ibarat sampah bagi puak - puak DAPigs tu dan sekacar layak untuk menjadi 'Hamba Suruhan' mereka sahaja. Itu baru memerintah Negeri. Belum memerintah Negara lagi.

Cuba bayangkan, jika permintaan seorang Adun PKR yang duduk di sebelah kerajaan untuk membantu rakyat di kawasannya pun tidak dipedulikan Guan Eng, apakah 'Khalifah' itu akan membantu rakyat di kawasan PAS dan BN? Jangan mimpilah!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Ini yg dikatakan ayam dikebok mati kelaparan itek diair haus dahaga.
    Ini yg org tua2 pesan jgn sampai mengemis di negiri sendri.

    BalasPadam
  2. Bila melihat adun melayu menangis dan merayu..saya tersedar dan terfikir..apakah akan terjadi dimasa kehadapan..ianya agak menakutkan.Sudah ada tanda tanda yg melayu atau lain2 bangsa malaysia akan terpinggir.Apakah politik kini hanya dendam yg menjadi agenda dan bukan utk membela rakyat yg menyokong pemimpin atau tidak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping