Sabtu, November 28, 2015

Heh! Siapa sangka. Rupanya budak yang dianggap mampu untuk menggantikan kedudukan Si Rafizi sebagai 'Maverick' dalam PKR tu memang cukup pandai mem-BODOH-kan diri dia sendiri.

Tak sangka pulak orang yang selama hari ini dianggap sebagai 'Peneraju Politik Baru' boleh tampil memberikan kutukan terhadap diri dia yang jelas mula mengamalkan Politik Retorik PKR.

Mungkin Si Saifuddin ni mendahagakan sangat Populariti Murahan Palsu yang diberikan oleh puak - puak PKR tu. Mungkin dia ingat dia seorang Hero dalam lakonan yang dipamerkan.

Tapi disebaliknya, Si Saifuddin tu tak yang dia hanya dijadikan sebagai bahan Lawak Jenaka bila dia menyampaikan ucapan sulungnya sewaktu sesi Pidato Rakyat didalam Kongres PKR kali ini.

Memang betul la apa yang dia sampaikan diatas pentas, "Disana Tegang, Disini Tenang. Disana Tikam-Tikaman, Disini Budiman" yang diihat merujuk kepada keadaan didalam UMNO dan PKR.

Tapi adakah dia melihat keadaan itu didalam parti PKR itu sendiri? Adakah dia merujuk keadaan 'Disana Tegang, Disini Tenang' itu dengan keadaan Pakatan Haprak tu pada ketika ini?

Adakah Si Saifuddin tu sedar dengan sifat HIPOKRIT yang dipamerkan oleh PKR terhadap kerjasama mereka dengan PAS, PAN dan DAPigs? Dengan PAS, diorang sokong. Begitu juga dengan PAN dan DAPigs.

Walhal PKR sedar bahawa tindakan mereka itu seolah - olah seperti seorang 'Pengkhianat' yang suka main 'Kayu Tiga'. Depan PAS, diorang kata diorang sokong PAS. Tapi dalam masa yang sama, diorang berbaik pulak dengan musuh PAS.

Depan PAS, semuanya 'Baik - Baik Belaka'. PAS baik, PAS kawan yang setia, PAS itu, PAS ini. Tapi dibelakang PAS, diorang jugak yang buat gerakan memburukkan parti itu secara terbuka.

Diorang jugak yang menjadi dalang menghalalkan tindakan ahli parti yang mengambil tindakan terhadap Si Hadi Awang tu hanya sekadar untuk memalukan dia sebagai seorang Presiden.

Malah ada jugak yang mengutuk PAS dan melabel parti itu sebagai Pengkhianat apabila bersetuju dengan kenyataan yang dibuat oleh DAPigs. Adakah itu Politik Budiman yang dimaksudkan?

Tapi hakikatnya, keputusan Pilihan Raya 2013 memperlihatkan pekara penting buat Si Saifuddin tu, iaitu rakyat secara terang - terangan telah menolak kepimpinan peribadi dia sendiri!!! Takkan itu pun Si Saifuddin tu masih tak sedar diri lagi!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Sebenarnya bila berada dalam PKR barulah Saifuddin akan benar-benar kenal jenis apakah partinya PKR ini.Demokrasi tulin ke,pejuang rakyat tulin ke,reformasi tulin ke atau parti yg lebih teruk dari Umno sebenarnya.Kalau beliau benar-benar berperinsip dan kononnya pengamal politik baru,tak sampai 6 bulan bersama PKR ,beliau akan mengundurkan diri.kalau tidak mengarut je lah pengamal politik baru ni.Selepas ucapan beliau ni pun beliau akan merasa kesan nya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping