Khamis, November 19, 2015

Inilah dasar Melayu BODOH tapi nak tunjuk cerdik. Hari tu sibuk sangat dipertikaikan tindakan syarikat 1MDB beli IPP tenaga dan mendakwa ianya membawa kerugian kepada Dana Rakyat.

KONONnya, pada ketika itu, dia la yang paling sibuk pukul canang dan mengadu domba menuduh tindakan 1MDB membeli syarikat jana kuasa itu merugikan rakyat serta tak mendatangkan faedah.

Walhal, pada masa tu pun kita dah jelaskan bahawa tindakan 1MDB ambil alih syarikat IPP tu adalah bagi untuk mengurangkan kenaikkan tarif elektrik agar tidak dicharge kepada rakyat.

Tapi semua tu tak dipedulikan oleh orang seperti Si Rafizi ni. Habis siang malam dia buat tuduhan kononnya pembelian syarikat IPP tu hanya menguntungkan kroni Kerajaan semata - mata.

Sedangkan hakikatnya, Kerajaan beli syarikat IPP tu pun hanya untuk membantu rakyat, mengurangkan beban perbelanjaan dan kos sara hidup. Tapi, itu semua tak penting bagi orang seperti Si Rafizi.

Kita dah cakap dah, pembelian syarikat IPP tu walaupun ianya merugikan, tapi memberi keuntungan kepada rakyat. Tapi, orang macam Si Rafizi ni kata, "Rugi tetap Rugi. Mana ada untungnya".

Kita dah bagitau, Kerajaan sanggup menanggung hutang sebesar mana sekali pun asalkan ianya memberi faedah kepada rakyat. Tapi semua tu takde pulak nak diceritakan oleh orang macam Si Rafizi ni.

Baik tindakan yang dilakukan oleh pihak Kerajaan melalui syarikat 1MDB tu hanya dibuang ke dalam tong sampah dan dihumban ke dalam longkang. Sebaliknya, benda lain pulak yang diorang jaja.

Sekarang sibuk la puak - puak Pakatan Haprak tu nak buat 'Solidariti' KONONnya nak selamatkan syarikat IPP tu dari dijual kepada orang luar.

Sekarang diorang jugak yang sibuk mengadu domba dan menjaja cerita KONONnya penjualan syarikat IPP tu nanti akan membawa 'Bahaya Besar' kepada rakyat dan juga Negara.
“Saya yakin kerajaan telah membuat keputusan untuk menjual aset ini kepada syarikat China dan Qatar, hanya tunggu untuk diumumkan.
“Ini satu bahaya besar kepada rakyat kerana kita berdepan dengan kemungkinan tarif elektrik yang tinggi dan kita tak tahu pun sama ada ia disebabkan oleh penjualan kepada konsortium China dan Qatar,” katanya di lobi Parlimen di sini, Rabu.
Pulak dah!!! Ini apa punya HIPOKRIT manusia macam ni? Orang MUNAFIK pun takde perangai serupa ini macam la. Hari tu cakap lain, hari ni cakap lain pulak. Jenis manusia apa orang macam Si Rafizi ni?

Orang beli salah. Orang nak jual salah. Orang beli, dia sibuk kata hutang banyak. Orang nak jual dia pulak sibuk dok buat cerita yang bukan - bukan. Perangai Haramjadah mendanya yang ditonjolkan oleh Si Rafizi ni? Waima Yahudi pun takde perangai seburuk ini!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping