Sabtu, November 14, 2015

Terbaik!!! Sebab itulah blog ini tidak mengambarkan pentadbiran Negeri Selangor tu sebagai sebuah 'Kerajaan'. Sebaliknya, mereka lebih sesuai untuk dilabelkan sebagai sebuah 'Rejim'.

Mana tidaknya. Dah lama selama hari ini diorang hanya sekadar RETORIK je bila kata nak menjaga Kebajikan Rakyat. Tapi hakikatnya, diorang ni hanya menjaga kepentingan Politik Peribadi je.

Sebagai contoh, isu bakal kenaikkan tarif air yang diumumkan oleh Si Menteri Besar Selangor tu. Jelas, tindakan yang dilakukan oleh Si Menteri Besar tu membelakangi kebajikan rakyat.

Tapi bila perkara itu dibangkitkan dalam sidang DUN, Si Menteri Besar Selangor tu hanya pandai menunding jari dan menyalahkan orang lain sedangkan dia ada kuasa penuh untuk tidak melaksanakannya.

Yang lebih menghairankan, tindakan Si Menteri Besar tu umum Rejim Pakatan Selangor bakal menaikkan tarif air, takde sapa pulak yang nak bantah. Terutama sekali dari kalangan Pakatan tu sendiri.

Walhal, selama hari ini, diorang la yang selalu mendabik dada, sambil memukul canang dan ketuk tong kosong dengan mendakwa KONONnya diorang ni memperjuangkan kebajikan rakyat.

Tapi, bila ada yang bawak usul nak mendesak agar pihak Kerajaan Pusat memberi rawatan perubatan kepada seorang Peliwat, semuanya pakat setuju belaka. Takde sekor pun yang membantah.

Bayangkan. Kenaikkan tarif air yang melibat hampir berjuta - juta rakyat yang tinggal di Selangor tu, takde siapa pun dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu bangkit untuk membantahnya.

Sebaliknya, bila bawak usul untuk membela kepentingan Politik Si Ketua Penipu tu, semuanya setuju belaka. Tak ke itu HIPOKRIT namanya? Nampak gayanya, Rejim Pakatan Selangor ni lebih mengutamakan PELIWAT dari rakyat mereka sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping