Khamis, November 19, 2015

Mana satu yang lebih memalukan? Mengaum takde Gigi atau Mengaum takde Telur? Hakikatnya, membaca kenyataan Si Tony Puaka ni seolah - olah macam dia tak cermin diri dia sendiri.

Tau la peel Komunis macam Si Tony Puaka tu bangun pagi tak pernah mandi. Tapi setidak - tidaknya, pernah tak dia menilai diri dia sendiri sebelum mengeluarkan kenyataan sedemikian?

Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat oleh Si Tony Puaka semalam bukan sahaja sekadar menonjolkan tahap ke-SOMBONG-an dan ke-ANGKUH-an diri dia. Tapi membuktikan yang dia Tak Sedar Diri!

Dengan mudah Si Tony Puaka tu mendakwa, PAC Parlimen tidak mempunyai sebarang kuasa untuk mengambil tindakan terhadap kesalahan atau kegiatan salah laku pihak yang disiasat.
“PAC hanya berhak memanggil, menyoal dan menyiasat badan-badan atau kementerian-kementerian yang didapati terlibat dalam rasuah, itu sahaja. 
“Kita boleh siasat tetapi tidak ada kuasa untuk mengambil tindakan. PAC hanya menghulurkan laporan siasatan kepada Parlimen dengan harapan ia diberikan kepada kementerian,” katanya dalam sidang media di lobi Parlimen pada Rabu.
Jelas, kenyataan Si Tony Puaka tu merujuk kepada siasatan PAC terhadap syarikat 1MDB yang sebelum ini telah membuatkan ahli Parlimen DAPigs tu hilang buah kerandut dia sendiri.

IRONIKnya, jika benar dakwaan yang dibuat oleh Si Tony Puaka tu, kenapa dia masih memberikan alasan bertaraf Longkang semata - mata untuk mengelakkan diri dari menyahut cabarannya sendiri sebelum ini?

Dek kerana dia menjadi anggota PAC, maka Si Ahli Parlimen DAPigs tu sebelum ini kata dia terpaksa menarik balik cabaran untuk berdebat dengan Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB secara terbuka.

Dengan menjadikan alasan dia sebagai salah seorang Ahli PAC, Si Tony Puaka tu kata dia tak boleh nak berdebat dengan Arul Kanda kerana khuatir ianya menjejaskan siasatan jawatankuasa tersebut.

Nampak sangat alasan yang diberikan oleh Si Tony Puaka tu hanya sekadar satu alasan RETORIK semata - mata. Sebaliknya, ianya hanya sekadar memalukan diri dia sendiri secara terbuka.

Kalau betul PAC tu takde kuasa, apa kejadahnya Si Tony Puaka masih lagi nak kekal dalam jawatankuasa tersebut? Kalau dia benar - benar hilang keyakinan terhadap integriti jawatankuasa PAC, LETAK JAWATAN!!! Bukannya bagi alasan yang bukan - bukan pulak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping