Khamis, November 12, 2015

Heran jugak dengan perangai sesetengah orang di Malaysia ni. Cepat betul diorang buat cerita palsu setiap kali berlakunya kejadian bencana ni. Sempat lagi diorang buat kerja Haramjadah tu.

Sejak malam semalam, satu sebaran video yang dikatakan mempunyai kaitan dengan kejadian tanah runtuh di KM 52.5, Lebuhraya Karak - Kuala Lumpur menjadi viral dilaman media sosial.

Video berdurasi selama 6 SAAT itu juga turut dikongsikan oleh pengguna - pengguna dalam aplikasi pesanan ringkas Whatsapp yang dianggap sekadar untuk mencetuskan keadaan 'Panik'.

Video itu juga turut dimuat-naikkan didalam laman Youtube dengan tajuk 'Tanah Runtuh Karak Haiway 11HB Nov 2015' didapati adalah video palsu.

Sebaliknya, rakaman video mengenai tanah runtuh itu berlaku di 210 National Road in Hanzhong City, Wilayah Shaanxi, China. Bukannya di Lebuhraya Karak, sepertimana yang didakwa.

Kejadian tanah runtuh di Wilayah Shaanxi itu juga dilaporkan telah berlaku pada 9 November 2015 dan ianya turut mendapat liputan dari kalangan pihak media diseluruh dunia.
Secara kesimpulannya, tindakan mereka yang memuat-naik dan menyebarkan video palsu itu dilaman media sosial dianggap satu tindakan yang Tidak Bertanggungjawab. Kot ye pun nak jadi 'Hero', jangan la sampai tahap menyusahkan orang lain!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping