Rabu, Disember 02, 2015

Desas - desus mengenai kehilangan Si Tony Puaka sewaktu prosiding PAC Parlimen yang diadakan baru - baru ini menjadi antara isu hangat yang diperkatakan didalam laman media sosial.

Persoalannya, adakah benar Si Tony Puaka tu tidak menghadirkan diri sewaktu prosiding PAC berhubung isu 1MDB bagi mendengar penjelasan dari CEO syarikat tersebut baru - baru ini?

Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu lantang membuat kritikan secara terbuka terhadap syarikat tersebut walaupun dia mengakui terlibat dalam skandal pembelian maklumat palsu.

Malah, Si Tony Puaka yang pada ketika itu sedang hangat berkempen untuk melobi jawatan Pengerusi DAPigs Selangor juga turut mencetuskan kontroversi dengan mencabar CEO syarikat berkenaan.

Tapi, apabila cabaran yang dibuat telah disahut secara terbuka, Si Tony Puaka tu mula menggelupor tak tentu arah dan mencari alasan untuk melepaskan diri dari dimalukan dikhalayak ramai.

Sekarang timbul pulak persoalan, kenapa Si Tony Puaka tu tidak hadir dalam prosiding yang diadakan baru - baru ini? Jika dia hadir, adakah dia berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan?

Perkara itu menjadi satu persoalan apabila Timbalan Pengerusi PAC yang juga seorang Ahli Parlimen DAPigs berkata, pihaknya berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh Arul.
"Kita berpuas hati, namun kita akan panggil beliau balik dan minta penjelasan dalam beberapa perkara seperti rationalisasi pembayaran balik hutang syarikat," katanya seperti yang dilaporkan MStar
Maka, sudah pasti ramai yang nak tau apa pulak respon Si Tony Puaka tu? Adakah pendirian dia bertentangan dengan rakan Ahli Parlimen DAPigs yang boleh dianggap 'Senior' dalam parti tu? Atau, adakah Si Tony Puaka tu dah hilang buah kerandut dia???
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping