Ahad, Disember 27, 2015

Inilah masalah yang kita katakan sebelum ini. Pihak yang menimbulkan ketegangan agama serta kaum di Malaysia ni bukannya orang lain, tapi dikalangan puak - puak DAPigs tu sendiri.

Diorang yang suka membangkitkan isu - isu remeh temeh untuk menimbulkan bukan sahaja kecelaruan dikalangan rakyat, tapi turut mencetuskan kekeliruan dikalangan masyarakat.

Contoh paling mudah ialah mengenai cuti perayaan Krismas yang tidak disambut di Negara Brunei. Hakikatnya, kalau kita pikir isu tu secara logik dengan menggunakan kepala otak pun boleh.

Tapi dek kerana puak - puak Evangalist dikalangan puak - puak DAPigs tu suka guna kepala lutu sebab kepala otak diorang penuh dengan sampah, maka sampah jugak la pertikaian yang dibangkitkan.

Logiknya, Negara Brunei tu ada berapa kerat je orang Kristian. Tak sampai 10 pratus pun dari populasi penduduk di Negara tersebut. Jadi, buat apa diorang nak anjurkan cuti umum?
Kan tak masuk akal tu. Satu lagi cerita ialah mengenai isu kemasukkan atlet yang berasal dari Israel ke Negara ini. Puas jugak puak - puak DAPigs tu meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal.

Walhal bukannya diorang tak tau. Malaysia memang sejak dari dulu lagi takde sebarang hubungan diplomatik dengan Negara Israel. Malah Malaysia juga tak mengiktiraf kewujudan Negara tersebut.

Jadi, kenapa pulak puak - puak DAPigs tu nak meroyan tak tentu arah dan meracau benda yang bukan - bukan mengecam tindakan pihak Kerajaan menghalang atlet tersebut? Diorang pun dah jadi Barua Yahudi jugak ke?

Maka kesimpulan mudahnya, terbukti bahawa puak - puak DAPigs ni la yang suka mencetuskan ketegangan kaum serta membangkitkan sentimen kebencian dikalangan masyarakat di Malaysia ni demi untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka!!!

PS: Israel tak sambut Hari Raya Aidil Fitri dan Hari Raya Qurban. Takde pulak umat Islam meroyan macam Evangalist DAPigs!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping