Selasa, Disember 08, 2015

Wow! Ini Menteri Besar Cap Ayam sudah banyak langsi wo! Sekarang dia sudah berani mau kasi tabur garam atas luka puak - puak DAPigs dengan membuat kenyataan 'Berani Mati'.

Jika selama hari ini, puak - puak DAPigs tu anggap diri mereka sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan sehingga mampu membuatkan semua orang tunduk dan patuh kepada kehendak mereka.

Tapi nampak gayanya, desakan dan tekanan yang dibuat oleh puak - puak DAPigs tu terhadap Rejim yang dipimpin oleh Si Menteri Besar Cap Ayam ni tak mendatangkan sebarang kesan.

Sebaliknya, Si Menteri Besar Cap Ayam tu semakin berani untuk mencabar kesabaran puak - puak DAPigs dengan mengumumkan pendirian bahawa PKR kekal dengan Tahaluf Siyasi bersama PAS.

Kata Si Menteri Besar Cap Ayam tu, PKR memang mengalu - alukan penyertaan parti Barua DAPigs dalam Pakatan Haprak tu. Tapi tak bermakna mereka boleh beri arahan kepada PKR.
“Kita mengikut ketetapan Majlis Kepimpinan Pusat Keadilan pada 11 Okt lalu iaitu mengukuhkan Pakatan Harapan serta meneruskan kerjasama dan tahaluf siyasi dengan PAS.
“Sekiranya Amanah tidak mahu ada dua gabungan pakatan (pembangkang) dan menolak (untuk bekerjasama dengan) PAS itu adalah keputusan mereka,” katanya kepada pemberita.
Kalau dari satu sudut, kita nampak yang Si Menteri Besar Cap Ayam tu cuba nak main 'Wayang' dengan parti Barua DAPigs tu demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri.

Tapi dalam masa yang sama, Si Menteri Besar Cap Ayam tu juga bukan sahaja 'Meludah' desakan yang dibuat oleh 'Abang Besar' DAPigs, tetapi turut meng-Tong Sampah-kan tekanan yang dibuat oleh puak - puak Barua DAPigs tu secara terbuka!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping