Selasa, Disember 08, 2015

Inilah masalahnya bila kita bercakap atau mendengar kenyataan yang dibuat oleh orang yang Terlebih Bijak ni. Kalau kita kata dia 'Sesat' dengan fahaman dia, tau pulak dia nak marah.

Senang - senang je dia boleh keluarkan kenyataan dan mendakwa KONONnya orang yang berkhalwat di rumah tu tidak melakukan kesalahan. Kepala Tengkorak Dia!!! Ikut ajaran kitab mana yang dia belajar?

Hakikatnya, pemahaman Liberal seperti yang ditonjolkan inilah yang membuatkan orang keliru dengan Islam. Orang macam ni la yang menjadikan Islam tu dilihat 'Jumud' dimata dunia.

Walhal, yang jumud tu diri dia sendiri. Seperti yang dikatakan oleh Mufti Kelantan, orang yang bercakap tu sendiri tak faham tentang Islam. Mungkin dia duduk dalam 'Pulau' dia sendiri.
“Semua orang tahu khalwat itu tidak baik dan ia merupakan sebahagian daripada tugas-tugas agama untuk memastikan perkara tersebut tidak dilakukan.
“Kalau nak cakap soal peribadi, sekiranya dia hidup seorang diri di pulau saja bolehlah bercakap demikian, tetapi sekiranya sudah dua orang, maka ia sudah tertakluk kepada peraturan dan undang-undang.
“Oleh itu, tidak ada alasan nak kata nak hak peribadi dan masyarakat, kerana apabila seseorang itu berkhalwat dengan gadis, gadis tersebut sudah pasti anak, adik dan kakak kepada seseorang yang mana akan melibatkan masyarakat,” katanya ketika dihubungi.
Kalau dilihat secara kasar, itulah kesimpulan mudah yang boleh dibuat. Sebagai contoh, andai kata dia balik ke rumah satu hari dan mendapati anak dia tengah berkhalwat, apa dia nak buat?

Atau, jika satu hari suami dia sendiri bawak balik pelacur ke rumah dan berkhalwat depan mata dia sendiri pun, dia tak boleh ambik sebarang tindakan. Mungkin itu yang dia maksudkan.

Kalau kita tengok dari sudut pemahaman yang dinyatakan, memang itulah senarionya. Persoalannya, adakah dia bersetuju sekiranya perkara tu benar - benar berlaku didepan mata dia?

Pokok pangkalnya, jangan dek kerana kita anggap diri kita lebih cerdik dari orang lain, maka suka - suka hati je kita nak mempermainkan ketetapan yang telah dibuat dalam Islam. Jangan ikut sangat perangai Haramjadah Pakatan Haprak tu sampai Peliwat pun nak dibebaskan!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Khalwat tu hubungan suci suka sama suka.

    BalasPadam
  2. G25 kata kalau khalwat dalam rumah sendiri ok no problem.

    BalasPadam
  3. G25 berpatut2xlah jika nak memberi kenyataan termasuk perihal agama.Jgn terlalu taksub dgn "human rights".Ada hadnya kita menrima pandangan barat.Liberal dlm semua hal tak baik juga.Agama ada dalilnya ada hukumhakamnya yg dah tetap dlm Alquran dan sunnah.Jgn kita memandai2x dlm perkara yg kita bukan ahlinya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping