Selasa, Disember 15, 2015

Haduyai!!! Memang tak guna betul la Si Tipah Koyak ni jadi peguam. Tahap keBODOHan dia melantun - lantun. Takkan sampai tahap nak kendalikan kes saman PKR ni pun dia tak mampu?

Memang tak pelik sangat la kalau Si Ketua Penipu tu tak pilih Si Tipah Koyak ni sebagai peguam utama bagi mewakili dia dalam apa - apa kes yang melibatkan dirinya selama hari ini.

Sebab Si Ketua Penipu tu pun tau, kalau dipilih Si Tipah Koyak tu, dah tentu - tentu dia jugak yang akan hilang kemaluan dan berdepan dengan kekalahan dalam kesnya dimahkamah.

Bayangkan. Sedangkan kes seperti dibawah ni pun Si Tipah Koyak tu tak mampu jugak nak kendalikan. Jadi, apa gunanya Si Tipah Koyak tu terus jadi peguam? Baik dia buang je sijil kelayakkan sebagai peguam dia tu ke dalam tong sampah!!!
KUALA LUMPUR: Mahkamah sivil tidak mempunyai bidang kuasa untuk mendengar saman yang difailkan oleh PKR terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung dakwaan berbelanja berlebihan dalam kempen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13), Mahkamah Tinggi diberitahu pada Isnin.

Peguam mewakili Najib, Datuk Mohd Hafarizam Harun berkata mahkamah sivil atas sifatnya tidak mempunyai bidang kuasa untuk mengeluarkan deklarasi yang bersifat jenayah.

"Plaintif mempunyai motif terselindung apabila memfailkan saman ini iaitu  melemahkan keputusan pilihan raya umum ke-13.

"Ini jelas menyalahgunakan proses mahkamah dan sesuatu yang mahkamah ini tidak mempunyai bidang kuasa yang diperlukan untuk mendengarnya," kata beliau pada prosiding mendengar permohonan Najib dan tiga pihak lain untuk membatalkan saman yang difailkan oleh PKR.

Mohd Hafarizam, yang juga mewakili Tengku Adnan, berhujah bahawa pihak plaintif tidak mempunyai 'locus standi' untuk memfailkan dan mengekalkan saman tersebut.

"Jika mahkamah ini mendapati bahawa plaintif mempunyai locus standi, saman itu akhirnhya akan gagal kerana mahkamah ini tidak mempunyai bidang kuasa untuk mengeluarkan pengisytgiharan yang dipohon oleh plaintif," kata beliau.


Mohd Hafarizam berkata barang kes yang dikemukakan dalam afidavit plaintif ialah laporan daripada akhbar dan portal berita dalam talian yang hanya sekadar bukti dengar cakap yang deponen secara peribadi tidak tahu tentang kandungannya.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping