Isnin, Disember 28, 2015

Mungkin ini yang orang dulu - dulu kata, "Cerdik Tak Boleh Diajar, Bodoh Tak Boleh Ditegur". Penyudahnya, diri sendiri jugak yang malu dek kerana terlalu nak tunjuk pandai depan orang lain.

'MENATE' - Nama pengacara dan pelakon Azwan Ali menjadi antara topik hangat yang diperkatakan gara-gara beberapa kontroversi yang berlaku secara berturut ke atasnya melibatkan media sosial, Twitter.

Ia bermula dengan komen salah faham seorang peminat mengenai nama sebuah restoran stik, 'Menate' dan Azwan menyangka peminat tersebut melemparkan perkataan yang tidak elok kepadanya.  

Tidak berakhir di situ, Azwan yang pulang dari menunaikan umrah meluahkan rasa tidak puas hati apabila pelawak, Nabil tidak menegurnya ketika berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Ianya diikuti pula dengan status yang dimuat-naik oleh Azwan mengenai mangsa kemalangan jalan raya yang dikatakan telah menyinggung perasaan keluarga mereka yang terlibat.

Dek kerana wujudnya beberapa siri kontroversi yang berturut - turut membuatkan pengguna di laman media sosial mewujudkan satu kempen bagi mendesak akaun media sosialnya ditutup.

Bagaimanapun baru-baru ini, Azwan dilihat sekali lagi mengamuk Instagram apabila ada peminat mempertikaikan pelekat rendang yang diberikan oleh Aznil Nawawi, sehingga Azwan bertindak membuat pelekat tersebut di dalam tong sampah.

'KimK' - Dek kerana salah faham dengan komen peminatnya di Instagram, Fazura menjadi kritikan pengguna media sosial sehingga menjadi topik perbualan utama di laman sosial Twitter.

Komen yang ditinggalkan itu terpapar ayat “Mcm kimK yang depan itu”. Namun ianya telah disalah erti oleh Fazura sebagai bahasa kesat sedangkan KimK tu merujuk kepada nama singkatan Kim Kardashian.

Hanya kerana tersalah sangka, pelakon yang berusia 32 tahun itu telah memuat naik semula gambar komen peminatnya itu sambil mengutuk tindakan wanita tersebut dengan hashtag #SayaBenciHipokrit.

Bagaimanapun Fazura enggan memohon maaf dan menyifatkan ia bukan kejadian pertama kali yang berlaku serta sudah lama bersabar dengan perkara sedemikian. Padahal, dia sendiri yang 'Songeh' sebab tak kenal siapa KimK tu. Hahaha!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping