Rabu, Disember 23, 2015

Kalau perbuatan LIWAT didefinasikan sebagai perlaksanaan Hak Asasi Manusia, maka adakah tindakan yang dilakukan oleh Bekas Selebriti Chef Singapura ini juga menjadi mangsa?

Jika sebelum ini, keluarga Si Ketua Penipu tu mendakwa, pertuduhan LIWAT yang dibuat terhadap Si Ketua Penipu tu adalah salah satu konspirasi Politik untuk menjatuhkan imejnya.

Maka, adakah pertuduhan LIWAT terhadap Bekas Selebriti Chef ini juga satu bentuk konspirasi Politik yang sengaja dibangkitkan untuk menjatuhkan imej dia dikalangan rakyat?

Sekiranya hukuman penjara yang dijatuhkan terhadap Si Ketua Penipu oleh pihak mahkamah sebelum ini membuatkan dia menjadi 'Tahanan Politik', adakah Bekas Selebiriti Chef ini juga begitu?

Hakikatnya, LIWAT ni bukan sebahagian dari tabiie manusia dan ianya tidak wajar dianggap sebagai 'Hak Asasi Manusia'. Takde agama pun dalam dunia ni yang mengiktiraf perlakuan LIWAT.

Patut keluarga Si Ketua Penipu tu perlu jaja juga 'Air Mata Buaya' mereka untuk membebaskan Bekas Selebriti Chef ni dari pertuduhan agar tidak menjadi 'Mangsa Tahanan Politik'.

Mungkin diorang boleh desak PBB agar masuk campur atau meminta bantuan dari ahli keluarga Pengganas yang pernah menceroboh Lahad Datu untuk membuat desakan. Baru la adil. Kalau setakat nak jaja cerita pasal Si Ketua Penipu tu je, baik tak payah!!!
JOHOR BAHARU: Bekas chef selebriti Singapura mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini, Selasa atas dua pertuduhan iaitu persetubuhan di luar tabii dan membuat ugutan pada 10 Dis lalu.

Muhammad Mustaqim Juri, 38, didakwa melakukan persetubuhan luar tabii terhadap mangsa berusia 22 tahun di sebuah tempat letak kereta di Jalan Persiaran Tanjung, Tampoi.

Dia juga didakwa melakukan ugutan jenayah dengan menakutkan secara jenayah terhadap ibu mangsa berumur 47 tahun, di rumah mangsa pada hari yang sama di Taman Cempaka Tampoi.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara lima hingga maksimum 20 tahun dan sebat, jika sabit kesalahan.


Dia juga didakwa mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping