Selasa, Disember 22, 2015

Heh! Degil bebenor puak - puak PAS ni ek. Masih lagi diorang nak anggap puak - puak PKR tu sebagai 'Rakan Tahaluf' mereka sedangkan dah banyak kali PAS dikhianati secara terang - terangan.

Pesuruhjaya PAS Terengganu Ustaz Saiful Bahari Mamat bertanya apa perasaan PKR jika PAS negeri membuat pengumuman bahawa parti keadilan itu tidak mempunyai pengaruh di Negeri Terengganu.

Pertanyaan itu dilontarkan sebagai membidas kenyataan sidang media yang dibuat oleh Presiden PKR semalam yang mendakwa PAS tidak mempunyai sebarang pengaruh di Sarawak.
“Kalau PAS Terengganu umum juga seperti ini, apa perasaan rakan tahaluf (PKR)?,” soal Ustaz Saiful dalam Facebooknya hari ini.
“Saya kira di Sarawak, PAS kurang presence (pengaruh). Presence (pengaruh) PAS di Sabah dan Sarawak tidak sama sebagaimana di Semenanjung,” katanya.
Kenyataan media yang dibuat oleh Si Wan Azizah tu semalam dilihat sebagai respon kepada pengumuman PAS yang sebelum ini menegaskan bahawa mereka akan bertanding di 11 kerusi DUN Sarawak.

Apa yang jelas, kenyataan media yang dibuat oleh Si Wan Azizah tu dilihat sebagai mengikut telunjuk puak - puak DAPigs yang enggan menjalinkan sebarang kerjasama dengan PAS sebelum ini.

DAPigs dalam satu sudut yang berlainan ingin memberikan ruang dan peluang yang luas kepada Pengampu dan Pentaksub mereka dari kalangan puak - puak Pengkhianat tu untuk bertanding.

Maka sebab itulah DAPigs dilihat menjadi dalang disebalik kenyataan media yang dibuat oleh Si Wan Azizah tu semalam. Dalam erti kata lain, Si Wan Azizah tu hanya jadi 'Boneka' je kepada puak - puak DAPigs tu bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Dah kena kencing hancing pun hendak terhegeh-hegeh. Macam tiada maruah dan harga diri. Kalau kat Sarawak sudah kena perambat....Pas boleh bertanding sendiri dan juga sabotaj calon-calon PKR dan DAP.
    PKR kalau Pas nak depa sudah tidak ada strength di Semenanjung dan Sabah dan Sarawak. PKR existence hanya melukut tumpang hidup dengan DAP. Kat Selangor kalau DAP perhambat PKR.....memang hancus PKR. Jadi buat apa lah Pas nak bantu existence PKR di Selangor. PAS nie bangang atau bodoh ekkk????

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping