Selasa, Disember 01, 2015

Itu diantara perkara yang perlu dilakukan oleh Si Nurul Izzah tu selain dari sekadar meminta maaf dan mengambil tindakan undang - undang untuk menutup kesilapan yang dia lakukan.

Jangan Si Nurul Izzah tu rasa dia mampu menutup mulut rakyat Malaysia yang rata - rata masih lagi mempertikaikan tindakan yang dilakukan dengan hanya dia meminta maaf sedemikian.

Memang sewajarnya Si Nurul Izzah tu tampil dengan memberikan alasan yang masuk akal agar ianya dapat diterima oleh rakyat Malaysia. Bukannya memberi alasan yang 'Masuk Air dalam Kepala'.


Ahli Parlimen Lembah Pantai tu juga perlu memberi justifikasi jelas berhubung pertemuannya dengan anak perempuan kepada Ketua Pengganas yang menceroboh Lahad Datu sebelum ini.

Dekan Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa UUM berkata, Si Nurul Izzah tu sendiri yang sengaja mengundang persepsi buruk dikalangan rakyat dengan mengadakan pertemuan tersebut.
"Gelaran pengkhianat negara itu timbul ekoran daripada pertemuan berkenaan. Apakah dengan memfailkan saman terhadap individu-individu yang didakwa  kononnya memfitnah beliau dapat melenyapkan persepsi negatif masyarakat terhadapnya?
"Sebagai seorang ahli politik, beliau seharusnya lebih maklum bahawa persepsi merupakan elemen penting yang membawa kepada penilaian masyarakat terhadap seseorang pemimpin," katanya kepada Bernama.
Mengulas lanjut, Ahmad Martadha juga turut berkata, Nurul Izzah sepatutnya lebih berwaspada dalam setiap tindak-tanduk yang dilakukan dengan mengambil kira sensitiviti masyarakat.
"Dalam keghairahan mengadakan hubungan dengan pihak luar termasuklah kuasa antarabangsa bagi meraih sokongan mahupun simpati, Nurul Izzah serta pemimpin pembangkang yang lain perlu lebih berjaga-jaga agar tidak sampai ke tahap mengenepikan kepentingan negara," tegasnya.
Pokok pangkalnya, Si Nurul Izzah tu hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je. Maka sebab itulah dia menggelupor tak tentu arah dan memfailkan saman tersebut dengan harapan supaya isu itu akan terus diam!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping