Selasa, Disember 01, 2015


Aik! Terdesak sangat ke PKR sampai tahap sanggup ambik 'Perwakilan Hantu' dalam Kongres yang diadakan baru - baru ini? Takkan sampai tahap terpaksa 'Import' orang luar kot?

Sudah la pemimpin diorang pun sanggup mendapatkan sokongan dari pihak musuh Negara untuk membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara. Ahli diperingkat bawahan pun sama jugak ke?

Dengar ceritanya, PKR melalui amalan kronisme mereka yang kuat telah membenarkan perwakilan dari Sepang untuk hadir walaupun mereka dipilih dengan cara tak sah mengikut perlembagaan.
PUTRAJAYA: Pengerusi Tetap Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Sepang, Arffain Mohamed meminta Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (RoS) menyiasat kesahihan 10 anggota yang mewakili cabangnya ke Kongres Nasional ke-11 parti itu yang berakhir pada Ahad.

Arffain mendakwa kehadiran perwakilan itu adalah tidak sah memandangkan beliau sendiri telah membatalkan mesyuarat agung cabang yang diadakan di Kuala Langat pada 19 September lepas berikutan masalah pembentangan laporan kewangan.

Menurutnya, pembatalan itu dibuat mengikut perlembagaan parti apabila pemeriksa kira-kira tidak mahu menurunkan tandatangan ke atas laporan kewangan tersebut setelah bendahari gagal menyediakan dokumen sokongan termasuk buku cek, penyata bank dan resit pembelian.

Selepas memerintah supaya mesyuarat cabang diadakan semula, beliau mendakwa  telah diusir keluar oleh beberapa anggota jawatankuasa PKR Sepang dan timbalannya mengambil alih tugas mempengerusi mesyuarat, katanya selepas menghantar memorandum kepada RoS, di sini pada Isnin.


Arffain mendakwa mesyuarat cabang itu dijalankan dalam keadaan tidak sah dan kehadiran perwakilan cabang Sepang ke Kongres Nasional PKR juga adalah tidak sah.
Tapi, apa nak heran sekiranya perkara seperti itu berlaku. Sebab pemimpin mereka diperingkat atasan pun dok buat benda yang sama juga. Ada perlembagaan pun diorang langgar sesuka hati je.

Dan lebih memalukan, bukan sahaja perlembagaan yang dibuat oleh manusia je yang diorang langgar. Peraturan dalam Al-Qur'an pun diorang langgar demi nak memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Tu sebab la Peliwat pun boleh jadi Pemimpin!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping