Isnin, Januari 25, 2016

Memang tak dapat dinafikan lagi bahawa puak - puak DAPigs tu sekarang ni tengah 'Gila Kerusi'. Ternyata puak - puak DAPigs tu terlalu terdesak nak berkuasa dan memenuhi agenda subversif mereka.

Tapi hakikatnya, perkara tu tak menghairankan kita sangat. Kita pun sedia maklum, sejak dari dulu lagi, memang puak - puak DAPigs ni Gila Kerusi kerana nak sangat kuasa untuk memerintah.

Perkara tu boleh kita lihat dengan jelas ketika calon DAPigs di bentong telah berjaya MENIPU rakyat dengan mempamerkan diri dia sebagai seorang 'Hero' pejuang Alam Sekitar.

Kejayaan calon DAPigs tu MENIPU rakyat terbukti apabila dalam isu berkaitan dengan bauksit, dia hanya mendiamkan diri kerana ianya memenuhi kepentingan Politik Peribadi DAPigs.

Kali ini, DAPigs sedang mengatur langkah untuk merebut 30 hingga 45 kerusi Dewan Undangan Negeri Sarawak dalam Pilihan Raya Negeri yang bakal diadakan tak berapa lama lagi.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam, DAPigs menyatakan hasrat tersebut kerana mereka Tidak Yakin dengan usaha yang dilakukan oleh PKR pada ketika ini. Terutama dikawasan pendalaman.
SHAH ALAM: DAP Sarawak mahu meletakkan calonnya di sekurang-kurangnya 30 hingga 45 kerusi DUN negeri itu pada Pilihan Raya Negeri (PRN) yang dijangka berlangsung pada Mac depan.

Pengerusinya, Chong Chieng Jen berkata DAP juga mahu kekalkan 12 kerusi yang dimenanginya pada PRN 2011. Beliau juga mengaku partinya sedang 'bersaing' dengan PKR dalam mengagihkan 82 kerusi DUN Sarawak.

“Kami sedang bekerjasama tetapi juga bersaing. Kami bekerjasama untuk cuba mendapatkan perlawanan satu lawan satu di kerusi negeri. Tetapi kami juga tidak boleh hanya berdiam diri dan selesa sedangkan kami tahu tidak banyak usaha politik yang dilakukan di kawasan pedalaman.

Adakah kami perlu menunggu dalam zon selesa kami sehingga PKR benar-benar pergi ke kawasan pedalaman untuk membawa kesedaran berpolitik? Sangat tidak bertanggungjawab untuk kami terus menunggu,” kata Chong.
Nah! Secara tidak lansung, kenyataan itu membuktikan hubungan diantara PKR dan DAPigs ni bukan atas dasar untuk memperjuangkan rakyat seperti mana yang telah dilaung - laungkan selama ini.

Hakikatnya, DAPigs mempunyai agenda mereka yang tersembunyi. Mereka hanya mempergunakan PKR demi untuk memenuhi hasrat tersebut. Tiba masanya nanti, PKR pun diorang akan tendang juga. Perkara sama yang mereka telah lakukan terhadap PAS!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping