Khamis, Januari 07, 2016

Kalau dibaca kenyataan yang dibuat oleh Pesuruhjaya PAS Selangor ni, lebih kurang macam tu la bunyinya. Lagi pun, memang itu je tahap kedudukan yang paling layak untuk puak - puak 'Periuk' ni.

Kalau nak diangkat tinggi sangat pun, diorang tetap jugak dianggap sebagai Barua Pentaksub dan Pengampu puak - puak DAPigs tu je. Bukannya diorang ada kedudukan lain pun.

Tinggal lagi, Si Menteri Besar Selangor tu je yang suka sangat mempergunakan orang lain demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri. Pusing kot mana pun, dia jugak yang untung.

Bahkan, perbalahan yang berlaku dalam isu berkaitan dengan jawatan Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) ni timbul pun disebabkan tindakan Si Menteri Besar Selangor tu jugak.

Dia yang sengaja membangkitkan isu tersebut dengan niat supaya PAS dan pemimpin parti 'Periuk' tu berbalah sesama sendiri dan tidak menghiraukan apa yang dia tengah buat dibelakang.

Dalam erti kata mudahnya, apa yang dilakukan oleh Si Menteri Besar Selangor tu membuktikan bahawa dia adalah seorang 'Oportunis' yang suka mengambil peluang terhadap orang lain. Semuanya demi untuk mengekalkan kedudukan dia sendiri je!!!
SHAH ALAM – Pas Selangor kekal pendirian untuk tidak mengiktiraf lantikan lapan ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) daripada Parti Amanah Negara (Amanah).

Pesuruhjayanya, Datuk Iskandar Abd Samad berkata, walaupun wakil Amanah dipilih sebagai ahli majlis PBT namun Pas tetap dengan pendirian untuk tidak mengiktiraf parti terbabit.

"Kerusi Amanah bukan datang daripada kuota Pas malah ahli majlis Pas juga tidak berkurangan berbanding penggal sebelum ini.

"Fokus Pas ialah kepada ketua kampung kerana Pas mahu bilangan ketua kampung sekarang dikekalkan," katanya.


Terdahulu, hasil perbincangan dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) yang dipengerusikan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali hari ini mengumumkan lapan kerusi ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) dibahagikan kepada wakil Amanah hasil persetujuan antara PKR, Pas dan DAP.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping