Isnin, Januari 11, 2016

Rasa tidak puas hati di kalangan ahli Pemuda PKR (AMK) dengan ahli majlis pimpinan pusatnya, Halimah Nasoha yang digugurkan diheret kepada beberapa siri perbualan yang dianggar berbaur seksis di media sosial.

Paparan skrin WhatsApp Pemuda PKR menunjukkan Timbalan Ketua Pemuda PKR Selangor Zainol Abidin Mohamed meminta Halimah "menutup buah dadanya sebelum nak mencabar".

Zainol membuat ulasan itu sebagai respons kepada rakan-rakan Anak Muda Kecoh yang berkongsi gambar Halimah memakai baju putih tanpa lengan bersama tiga rakannnya.
Perbualan mengenai Halimah dalam kumpulan itu bermula selepas dia menuntut lembaga disiplin parti memanggil Menteri Besar Selangor dan ahli PKR yang lantang membidas parti itu sendiri, Badrul Hisham Shaharin untuk menamatkan konflik terbuka mereka.

Ketika dihubungi kemudian, Zainol secara terbuka mengakui dia membuat kenyataan itu dan berkata kumpulan berkenaan memang agak ‘panas’ ketika membincangkan kenyataan Halimah.
“Dalam kumpulan Whatsapp itu memang hangat perbincangan pasal isu dia (Halimah). Dalam itu kan, macam-macam ada.
“Dalam tulisan itu kita kata, suruh dia jaga aurat dulu sebelum sibuk nak tegur orang pula. Dan dalam sambungan perbualan itu pun, kita sebut bahawa menutup aurat adalah satu tuntutan syariat,” tambahnya.
Zainol bagaimanapun mengakui tidak mempunyai idea mengenai siapa yang membocorkan perbualan WhatsApp mereka. Katanya, terdapat lebih daripada 100 ahli dalam kumpulan berkenaan.
“Tak boleh nak syak sesiapa, dalam itu (kumpulan) banyak kem. Penjelasan saya, saya tidak menyerang dia secara peribadi atau menggunakan kenyataan seksis tetapi lebih kepada syariat,” katanya.
Nampak sangat ahli AMK tu cuba nak menipu rakyat sebab semua orang tau, jumlah ahli yang boleh masuk dalam 'Group' Whatsapp ni hanya setakat 100 orang je. Mana boleh lebih dari itu.

Bagaimana pun, Halimah yang kemudiannya dipetik portal Selangor Post sebagai berkata, perbualan diantara mereka didalam kumpulan Whatapp itu sebagai tindakan yang sangat 'menjijikkan'.

Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat itu membuktikan bahawa puak - puak PKR ni memang tak suka bila kemaluan mereka terdedah. Bab penyelewengan yang berlaku cuba nak ditutup dengan memaki hamun orang yang nak menegakkan Kebenaran!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping