Rabu, Januari 06, 2016

Hahaha!!! BODOH betul puak - puak DAPigs ni. Cepat sangat diorang nak berkokok bila media hari ini menyiarkan berita kononnya PAS menolak kerjasama dengan Barisan Nasional.

Habis kecoh dalam laman media sosial orang bercerita mengenai keengganan PAS untuk menyahut seruan perpaduan yang dibuat oleh YAB Perdana Menteri sewaktu perhimpunan UMNO baru - baru ni.

Bagi mereka, keputusan yang dibuat oleh PAS semalam membuktikan yang seruan itu hanya angan - angan kosong UMNO semata - mata. PAS pun tak hingin nak bekerjasama dengan UMNO.

TAPI apa yang pasti, mereka GAGAL untuk memahami 'garisan halus' disebalik keputusan yang telah dibuat oleh PAS semalam. PAS pun pandai jugak main gerakan subversif ni.

Dalam kenyataan yang disiarkan hari ini, Setiausaha Majlis Syura PAS Pusat menyatakan bahawa parti itu tetap akan bekerjasama dengan UMNO demi untuk memenuhi tuntutan Islam.
SHAH ALAM -  Majlis Syura Ulamak Pas memutuskan untuk tidak akan bergabung dengan Umno sebaliknya hanya mengadakan kerjasama yang akan dibuat dalam konteks Islam seperti diperintah ALLAH‎.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan, kerjasama itu hanya dalam perkara kebaikan dan ketakwaan kepada ALLAH.

“Dalam Mesyuarat Majlis Syura Ulamak Pas baru-baru ini telah dibuat keputusan untuk kekal dengan keputusan lama iaitu tidak menyertai BN atau bersama Umno,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya lagi, kenyataan rasmi mengenai perkara itu akan dikeluarkan oleh Majlis Syura Ulamak dalam masa terdekat.


“Bagi Pas, jika kami dijemput oleh Umno untuk sampaikan mesej, kita akan hadir. Dalam mesyuarat itu turut dibincangkan perkara yang kita tidak boleh kerjasama (dengan Umno) iaitu perkara melibatkan dosa dan melanggar hukum syarak,” katanya.
Kesimpulannya, keputusan PAS tu tetap juga mampu membuatkan puak - puak DAPigs tu panas punggung dan tak senang duduk dek kerana perpaduan diantara orang Melayu dan umat Islam tu semakin kukuh serta mendapat sambutan dikalangan rakyat!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. KITA AKAN BERSATU MASA SEMBAHYANG BERJEMAAH,MAKAN KENDURI,AMBIK PITIH EHSAN DAN BRIM SAJA.

    BalasPadam
  2. Dap bekokok kerana lauknya tak kemana

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping