Rabu, Januari 06, 2016

Hahaha!!! Dalam banyak - banyak perbalahan terbuka diantara Si Chagubard dengan Si Azmin, yang ini paling kelakar. Bila difikirkan semula, memang ada betul jugak kata Si Chagubard tu.

Hanya semata - mata kerana Si Azmin tu dah ketar 'Buah Kerandut' dia, maka sebab itulah dia melabelkan tindakan yang dibuat oleh Si Chagubard sebagai 'Menyalak' tak tentu arah.

Kenyataan Si Azmin tu dibuat selepas ahli PKR yang digantung keahliannya itu mendedahkan penyelewengan yang telah dilakukan oleh Rejim Pakatan Selangor dibawah pimpinan Azmin.

Si Chagubard tu berkata, reaksi yang diberikan oleh Azmin tu tidak memeranjatkan, sebaliknya ia membuktikan yang Si Menteri Besar Selangor itu mungkin berada dalam keadaan panik.
“Saya faham ini kerana Azmin mungkin panik sebab tak sangka kertas MMKN (mesyuarat exco) boleh bocor dan terbukti dia berbohong bila menyebut syarikat yang dapat kawasan balak seperti saya dedahkan melalui tender terbuka,” katanya.
Walaubagaimana pun, Si Azmin tu tampil mencabar Si Chagubard untuk mengemukakan bukti jika benar memiliki surat tender rundingan terus dalam projek pembalakan negeri seperti didakwa.

Azmin juga menggesa Si Chagubard tu supaya tidak "menyalak" kepada pihak media tetapi membawa surat tersebut dan melaporkannya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Semalam Badrul mendakwa Rejim Pakatan Selangor berbohong mengenai tender pembalakan di dua bidang tanah melibatkan projek jajaran talian elektrik Tenaga Nasional Berhad (TNB) di Chubadak dan Mahkota Cheras di Kuala Lumpur.

Si Chagubard tu juga mendakwa mempunyai surat berstatus rahsia yang membuktikan dua syarikat dianugerahkan kontrak membalak secara rundingan terus dan bukan tender terbuka.

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Si Chagubard tu juga turut berkata, teguran yang dilakukan terhadap urus-tadbir Rejim Pakatan Selangor tu adalah proses demokrasi yang sama-sama diperjuangkan.
“Adakah Azmin sudah meninggalkan asas itu?” soalnya sambil berkata akan menjawab “penghinaan dan cabaran” Azmin dalam sidang media tengah hari esok di Seremban.
Pokok pangkalnya, hanya orang yang Kecut Buah Kerandut je yang menggelupor tak tentu arah ni. Orang yang ada buat salah memang mudah melatah tak tentu pasal. Jadi, tak heran la kalau Si Azmin tu pun boleh 'Terpancut Awal' bila ada bukti sedemikian rupa!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping