Jumaat, Januari 15, 2016

Hari ini Hishamudin Rais atau lebih senang dikenali sebagai "Gay Tua" tu telah dijatuhkan hukuman penjara 9 bulan kerana menghasut. Namun dia dibebaskan sementara menunggu rayuan.

Tpi kita semua harus ingat, Si Gay Tua ni pernah ada sejarah melarikan diri ke UK hanya semata - mata kerana dia TAKUT nak menghadapi Kebenaran. Jadi, adakah kali ini dia akan buat benda yang sama?

Yang lebih menghairankan, kenapa Si Gay Tua tu nak buat rayuan sedangkan peluang bercuti bersama pemimpin Agung Pakatan Haprak tu kini daha ada didepan mata dia? Bukan senang.

Dapat pulak pakej 9 bulan ini dibiayai sepenuhnya oleh pihak Kerajaan Malaysia. Silap hari bulan, boleh dapat menikmati layanan istimewa macam Si Ketua Penipu tu. Percuma pulak tu. Takkan dia tak nak?

Apa yang jelas, tindakan Si Gay Tua tu buat rayuan membuktikan bahawa dia sendiri TAKUT nak menghadapi hukuman. Sebelum ni, masa dia bercakap, masa dia menghasut, takde pulak dia fikir semua benda tu. Penyakit sendiri cari beb. Sekarang, sendiri tanggung la!!!
KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi di sini, hari ini menjatuhkan hukuman penjara sembilan bulan ke atas blogger Tukar Tiub atau nama sebenarnya, Hishamuddin Rais kerana menghasut orang ramai berdemonstrasi di jalan raya membantah keputusan pilihan raya pada tahun 2013.

Hakim, Datuk Nordin Hassan yang membenarkan pendakwa raya merayu membantah keputusan Mahkamah Sesyen tahun lalu yang mengenakan denda RM5,000, membuat keputusan bahawa hukuman itu tidak cukup berat.

“Perbuatan tertuduh yang membuat ucapan meminta orang ramai pada hari itu menukar kerajaan adalah satu kesalahan yang berat,” katanya.

Bagaimanapun, Hakim Nordin membenarkan permohonan peguam bela Hishamuddin, Syahredzan Johan untuk menangguhkan hukuman sementara menunggu rayuan kes di Mahkamah Rayuan.

Hishamuddin yang juga kolumnis dibebaskan dengan jaminan sebanyak RM6,000. Tahun lalu, Mahkamah Sesyen mendenda Hishamuddin sebanyak RM5,000 selepas didapati bersalah menghasut menggulingkan kerajaan dalam ucapannya pada satu forum di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor
Categories:

1 ulasan:

  1. Suka tengok film dan buat skrip filem

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping