Khamis, Januari 21, 2016

Itulah "Keadilan" yang dibangga - bangga sangat oleh puak - puak Pakatan Haprak ni. Benda yang 'Songsang' tu jugak yang diorang suka. Maka sebab itu bila geng sendiri kantoi, semua buat diam je.

Memang patut pun kes liwat Si Ketua Penipu tu terhadap Bekas Pembantu Peribadi dia sebelum ini disebarkan kepada khalayak umum sebagai panduan kepada mereka untuk pilih pemimpin.

Kalau perkara itu disenyapkan, maka pihak yang mendiamkan isu tersebut akan dianggap sebagai golongan Assobiyah yang melakukan Syubhah dalam kes tersebut. Perkara tu cukup jelas.

Tambahan pulak, semua sepkulasi yang disebarkan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu sebelum ini bertentangan dengan pembuktian serta saksi yang sah ditampilkan dalam mahkamah.

Mereka kata, pendakwaan yang dibuat terhadap Si Ketua Penipu tu adalah satu perangkap dan hukuman yang dijatuhi terhadap Si Ketua Penipu tu pulak dianggap sebagai 'Tahanan Politik'.

Walhal, Si Ketua Penipu tu dijatuhkan hukuman penjara selama 5 tahun kerana semua bukti dan saksi pendakwaan menunjukkan yang dia memang seorang Peliwat. Takde kaitan pun dengan Politik.

Hakikatnya, spekulasi yang disebarkan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu bukan sahaja menjejaskan sistem Kehakiman Negara. Bahkan ia juga bertujuan untuk mengelirukan rakyat.

Maka persoalannya, kenapa pulak Majlis Peguam Negara atau BAR Council tu sibuk nak heret Tan Sri Muhammad Shafee dan membuat dakwaan terhadapnya sehingga ke mahkamah?

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Tan Sri Muhammad Shafee berkata, tindakan yang dilakukannya itu adalah bagi memelihara Integriti sistem Kehakiman Negara dari dikelirukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu.
"Ia adalah demi kepentingan keadilan bahawa kebebasan dan integriti badan kehakiman perlu ditegakkan," katanya dalam kenyataan saksi yang dikemukakan kepada mahkamah.
Yang herannya, kenapa sebelum ini, sewaktu mula - mula mendiang Si Karpal Singh tu mendedahkan perkara tersebut, takde lansung dikalangan ahli - ahli Majlis Peguam ni yang bersuara.

Kenapa pada ketika itu mendiang Si Karpal tu tidak diheret dalam dakwaan yang sama? Kenapa pulak dia boleh terlepas begitu sahaja sedangkan dia yang mula - mula tuduh Si Ketua Penipu tu sebagai Peliwat?

Nampak sangat Peguam - Peguam yang Pro kepada Pakatan Haprak tu semuanya lebih mengutamakan soal kepentingan Politik Peribadi Si Ketua Penipu tu. Bukannya diorang nak tegakkan Keadilan. Sebab itu diorang desak supaya kes liwat Si Ketua Penipu tu didiamkan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping