Khamis, Januari 21, 2016

Lari jap dari Politik. Disebalik kontroversi hangat yang melanda Negeri Kedah semalam, mungkin ada yang terlepas pandang cerita dua orang pelakon 'F' yang kini sudah berstatus sebagai 'Janda'.

Pelakon Fasha Sandha sah bercerai talak satu dengan suaminya Jejai di Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutan di sini pada Rabu. Lafaz berkenaan dibuat di dalam kamar Hakim Syarie kira-kira pukul 3 petang.

Fasha sebelum ini telah memfailkan permohonan cerai pada 18 Januari lalu selaku plaintif mengikut Seksyen 47 Akta Undang-Undang Keluarga Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur 1984.

Fasha diwakili oleh Peguam Syarie Zulkifli Che Yong. Jejai yang hadir ditemani oleh rakannya kelihatan menangis teresak-esak ketika keluar dari kamar hakim sebelum meninggalkan mahkamah.

Fasha yang enggan menjawab sebarang soalan dari pihak media bagaimana pun menerusi pengurusnya telah mengedarkan kenyataan kepada wartawan yang hadir pada perbicaraan itu.
"Saya reda dan akan meneruskan kehidupan bersama kedua-dua anak saya Putra Rayfal dan Putri Raysha," katanya.
Satu lagi kes cerai melibatkan bekas penyanyi kumpulan Elite, Fiza dengan pasangannya Adam AF yang bercerai sejak 21 September tahun lalu. Ianya kes perceraian kali kedua buat mereka.

Memetik laporan BH Online, Fiza berharap penjelasan itu dapat mengelak salah faham dan fitnah. Malah beliau menganggap perpisahan diantara mereka itu dibuat dengan cara yang baik. 
"Saya anggap sudah bukan jodoh untuk kami bersama lagi. Saya minta dia lepaskan saya tanpa dendam di hati. Sekarang masing-masing bawa haluan sendiri.
"Saya mahu kongsi hal ini kerana mahu maklumkan status sebenar. Ini kerana ramai sudah mula bertanya setiap kali saya berjalan tanpa Adam di sisi
"Malah, Adam sudah tidak memuat naik gambar saya di laman Instagramnya. Jadi saya lihat pencerahan ini perlu supaya tak menjadi fitnah pula," katanya.
Pasangan tersebut bernikah pada September 2013 tetapi tidak dikurniakan anak. Menyorot kisah perkahwinan mereka, Adam dan Fiza pernah bercerai pada 28 April 2014 tetapi rujuk pada tahun sama.

Namun, tahun lalu, Fiza sekali lagi bernekad untuk menuntut cerai kerana melihat hubungan mereka tidak boleh dipertahankan lagi dan membuatkan dia bercerai kali kedua dengan Adam.
Categories:

1 ulasan:

  1. Abang ezy bila nak cerai, yong dahaga ni

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping