Rabu, Januari 20, 2016

Ini lagi satu contoh wakil rakyat yang tak reti buat kerja. Memang patut sangat la penyokong dikalangan puak - puak DAPigs tu pernah tampil mengugut dia supaya jangan bertanding baru - baru ni.

Malu beb dapat Pengerusi yang suka mem-BODOH-kan diri macam ni. Masa kita dedah penglibatan wakil rakyat Pembangkang dalam isu Bauksit ni, pandai pulak dia diam. Takde dia kecoh - kecoh.

Sebaliknya, bila keadaan konco - konco dia dah semakin terdesak, baru la Si ADUN DAPigs ni 'Panas Punggung'. Nak tunjuk pandai, tapi dalam masa yang sama mem-BODOH-kan diri sendiri.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Si ADUN DAPigs ni cuba nak menyindir kenyataan yang dibuat oleh YAB Menteri Besar Pahang berhubung isu penguatkuasaan bagi mengatasi isu Bauksit.

Kata Si ADUN DAPigs tu, jawapan yang diberikan oleh YAB Menteri Besar Pahang tu "kelakar macam badut". Padahal, dia tak sedar yang dia tu sendiri hanya Badut Barua kepada DAPigs.

Salah satu cadangan yang diberikan oleh Si ADUN Barua DAPigs tu ialah menggunakan semua penguatkuasa dari 11 kawasan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) bagi tujuan penguatkuasaan.
Pahang memiliki 11 PBT secara keseluruhan. Katakan setiap PBT ada 11 pegawai penguatkuasa, maka jumlahnya 110 pegawai... Takkan masih tidak dapat membuat operasi besar-besaran untuk menangkap pelombong haram yang banyak cetuskan masalah ini?" katanya dalam satu kenyataan.
Maknanya, dia Kerajaan panggil SEMUA penguatkuasa dari 11 PBT, bermula dari Kuantan, Temerloh, Bentong, Pekan, Lipis, Maran, Bera, Raub, Jerantut, Rompin dan Cameron Highland ni untuk buat kerja penguatkuasaan di Kuantan.

Soalnya berapa lama 10 orang anggota dari 11 PBT tu nak buat kerja? Sehari? Seminggu? Sebulan? Setahun? Soal logistik diorang macam mana? Tempat tinggal, makan minum. Semua tu kena fikir belaka.

Sedangkan sebelum ini Menteri bagi arahan supaya pihak PBT turun bantu bersihkan jalan pun puak - puak Pakatan Haprak tu sibuk menyalak tuduh Kerajaan salah-gunakan duit rakyat.

Inikan pulak nak tanggung logistik tambahan bagi 110 orang penguatkuasa PBT tu. Yang itu dia tak anggap sebagai 'Menghabiskan Duit Rakyat' pulak? Kan nampak sangat 'BODOH'nya cadangan dia tu.

Itu satu bab. Satu lagi cadangan dia ialah untuk menggunakan "Dron" bagi tujuan pemantauan dan penguatkuasaan. Kata dia, kaedah itu pernah digunakan oleh Si Foziah tu sebelum ini.

Kalau Si Foziah tu pernah guna kaedah tu, tentu ramai yang dah kena tangkap. Soalnya, berapa ramai dah pelombong haram yang dia dapat tangkap menggunakan dron tu? 10? 20? 100? Kalau setakat bertujuan untuk 'Memantau' je, baik tak payah.

Tolong la! Kalau nak komen pun, biar la cerdik sikit. Jangan la bagi komen yang memper-BODOH-kan orang lain. Cukup la setakat diri dia sendiri je jadi BADUT yang boleh diper-BODOH-kan oleh puak - puak DAPigs tu!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping