Khamis, Januari 28, 2016

Hehehe!!! Kalau semalam kita cerita mengenai insiden kemalangan yang melibatkan sebuah Lori Babi bergelimpangan ditengah lebuh raya. Hari ini, makin ramai la mangsa yang terlibat.

Tapi bezanya kali ini, yang bergelimpangan tu terdiri dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu apabila mereka sekali lagi GAGAL dalam undian mengenai perjanjian TPPA di Parlimen.

Keputusan mengenai undian tersebut telah pun disiarkan didalam laman media, terutama media arus perdana yang memberikan gambaran puak - puak Pakatan Haprak tu 'Kalah Teruk'.
KUALA LUMPUR: Dewan Rakyat hari ini meluluskan Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik dengan undi menyokong sebanyak 127 undi sebagaimana yang diumumkan oleh Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia pada jam 7.25 malam tadi.

Dalam sidang khas yang dijalankan selama dua hari ini, undi tidak menyokong seperti dijangka daripada pembangkang sebanyak 84 undi. Undi dijalankan pada jam 7.10 malam tadi.
IRONIKnya, walaupun sebelum ini puak - puak Pakatan Haprak tu mendakwa KONONnya mereka menolak perjanjian tersebut, namun lain pula lenggok bahasa yang digunakan oleh wakil mereka.

Sewaktu membahaskan usul mengenai perjanjian tersebut, jelas nada yang disuarakan oleh wakil Pakatan Haprak tu jauh berbeza dari apa yang mereka nyatakan diatas pentas ceramah.

Nak pulak dikalangan puak - puak PKR dan juga DAPigs dimana mereka secara tidak lansung menyatakan sokongan terhadap usaha Kerajaan untuk memeterai perjanjian tersebut.

Tinggal lagi, lenggok bahasa yang diguna oleh wakil Pakatan ni agak mengelirukan dan ianya memberikan gambaran seolah - olah mereka tidak menyokong perjanjian tersebut secara terbuka.

Sewaktu sesi perbahasan, wakil Pakatan Haprak tu kata diorang tak halang Kerajaan nak sertai Perdagangan Antarabangsa seperti TPPA tu. Tapi ianya perlu ikut 'corak' yang mereka mahukan.

Kiranya, KALAU diorang jadi Kerajaan, maka dah tentu diorang pun akan setuju nak laksanakan TPPA tu. Cuma bezanya, KALAU diorang yang memerintah, diorang takkan bentang perkara tu dalam Parlimen!!! Sebaliknya, diorang akan guna kuasa Mutlak untuk melaksanakannya!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping